صادرات و انتقال برق به شمال عراق از کردستان انجام شود

استاندار کردستان گفت: انتظار داریم وزارت نیرو شرایطی را فراهم کند تا عملیات صادرات، انتقال برق و تجهیزات آن از این استان به اقلیم کردستان عراق انجام شود.

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ انتقال آب سد آزاد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: وزارت نیرو این امکان را فراهم کند تا انتقال برق و خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان عراق فراهم گردد.

وی ادامه داد: در صورت صادرات و انتقال برق از کردستان به شمال عراق، زمینه توسعه استان در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود و کمک بسیار خوبی به رونق صنعت برق در کشور نیز خواهد بود.

استاندار کردستان از وزارت نیرو بابت تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تقدیر کرد و یادآور شد: با این کار که بعد از سالها در دولت تدبیر و امید محقق شد، بخشی از مشکلات اقتصادی مردم رفع می‌شود.

مرادنیا بیان کرد: امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا با تخصیص اعتبارات مناسب، این طرح اجرایی شود و مردم استان آثار وبرکات آن را در زندگی خود احساس کنند.

وی با بیان اینکه برخی سدهای استان در مرحله اتمام است، گفت: اهدافی برای این سدها تعیین شده که باید با جهش خاصی تکمیل شود، ضمن اینکه کردستان استعداد زیادی در بحث آبزی پروری دارد که باید آب مورد نیاز به آن تخصیص و تامین شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =