۲ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
سفر به رم ایتالیا

رم پایتخت زیبای کشور ایتالیا دومین شهر عشق پش از پاریس است. رم شهر افسانه‌های تاریخی است، از گلادیاتورهای مبارز تا سزار ها و رنسانس؛ شهر مفاخر بزرگی مانند میکل آنژ و داوینچی؛ شهری که می توان برای دیدنش و گشت و گزار در تاریخش روزها زمان صرف کرد. رم با قدمت 3000 ساله‌اش، گالری بزرگی است از معماری، فرهنگ و هنر تاثیرگذار جهانی. پایتختی که واتیکان پایتخت کاتولیک های جهان را در دل خود جای داده است. شاید برای بسیاری از مردمان جهان به خصوص ما ایرانی ها نام غذاهایی همچون پاستا و پیتزا ما را به یاد ایتالیا بیندازد.

رم را می‌توان بطور کلی مهد هنر و فرهنگ و معماری دانست و در کنار میلان از شهرهای معروف در صنعت مد و فشن است. همانطور که اشاره شد در صنعت جوهرات تزئینی محصولات تولید شده در رم حرف اول را در دنیا می زنند. زبان رسمی مردم کشور ایتالیایی است و در مناطق مختلف گویش‌ ها فرق دارند. واحد پول ایتالیا یورو است. همچنین ساعت رسمی کشور ایتالیا ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه از ایران عقب‌تر است.

دلایل سفر به ایتالیا زیاد است ولی اگر بخواهیم چند مورد از آن را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ü چشیدن طعم غذاهای لذیذ ایتالیایی از جمله پیترا و پاستا در بهترین رستوران‌های مجلل شهر رم

ü بازدید از آثار هنری افرادی همچون میکل آنژ، رافائل، برنینی، و کاراواجو در حومه شهر رم

ü خرید جین اصل ارزان از ویا دل کورسو

ü بازدید از اماکن مقدس از قبیل کلیساها که برخی از آنها مربوط به دوره امپراتوری بیزانس و دوره باروک است و همچنین بازدید از کلیسای سنت پیتر، پانتئون و ….

ü لذت بردن از طعم بستنی‌های خوشمزه کنار واتیکان

ü درست است شهر پاریس را شهر عشاق می‌نامند اما رُم ایتالیا هم دست کمی از پاریس ندارد و مکان مناسبی برای زوج‌های جوان و تازه ازدواج کرده است.

ü توریست‌ها به مسابقات فوتبال سری A، هفته‌ی مُد میلان و فستیوال‌های مختلف علاقمند هستند.

پیش از تهیه بلیط هواپیما رم ایتالیا و سفر به این کشور دیدنی، بد نیست که با برخی ویژگی‌ها و جاذبه‌های مشهور این کشور آشنا شوید.

آب هوای شهر رم

رم دارای آب و هوایی مدیترانه ای است و بهار و پاییز آن بسیار دلچسب و دلپذیر است و تجربه آفتابی ترین روز های سال را در ماه های اکتبر خواهید داشت. البته اگر بدنبال بهترین زمان سفر به شهر گلادیاتور های باستان هستید، باید ماه‌های آوریل تا ژوئن؛ یعنی از فروردین تا تیر؛ را برای سفر خود در نظر داشته باشید.

اگر تا این قسمت از بحث، به سفر کردن به ایتالیا علاقمند شده‌اید، و به دنبال بلیط تهران ایتالیا هستید با گشتی در سایت علی بابا می‌توانید همه این موارد را بررسی کنید. با داشتن برنامه ریزی مناسب و رزرو یا خرید آنلاین بلیط تهران رم، برای سفر به این شهر تاریخی و افسانه‌ای آماده شوید.

جاذبه هایی از رم که باید آن ها را ببینیم

کولوسئوم

کولوسئوم بزرگ‌ترین ورزشگاه و تماشاخانه رم باستان، محل خاک و خون و لبخند و افتخارات زیادی بوده است. بنائی با 80 درب مختلف و گنجایش 50 تا 80 هزارنفری که به نماد اصلی پایتخت ایتالیا بدل گشته است.

میدان پیازا ونیزیا

ساختمان‌های تاریخی و مهم، چندین‌وچند ایستگاه مترو و اتوبوس، رستوران و هتل‌های بسیار زیادی در اطراف این چهارراه قرارگرفته‌اند اما زیبایی منحصربه‌فرد آن به کاخی است که در گوشه‌ای از این چهارراه دیده می‌شود. این کاخ که پالازو ونیزیا (Palazzo Venezia) نام دارد در سال 1464 ساخته‌شده و معماری بی نظیری دارد.

واتیکان (آرام‌گاه سنت پیتر و کلیسای سیستین)

واتیکان جایگاه و مَقر اصلی کاتولیک‌ها است. در زمان‎‌های باستان کلیسا خود را مرکز زمین دانسته و حتی به‌همین دلیل گالیله را به دادگاه تفتیش عقاید آورده است. واتیکان اکنون خود را یک کشور می‌داند و برای بازدید باید ویزای این کشور را دریافت کنید که به صورت نمادی است و شما با همان ویزای ایتالیا می‌توانید از آن‌جا بازدید کنید.

فواره تروی

بزرگ‌ترین فواره باروک جهان، دیگر جایی است که با خرید بلیط تهران رم می‌توان دید و لذت برد. این فواره بعد از اکران فیلم‌های زندگی شیرین (لادولچه ویتا) و سه سکه در چشمه مشهور شد. معماری محیط فواره تروی که کاملاً تزئین شده است، 26.30 متر ارتفاع و 49.15 متر هم طول دارد و طراحی‌های حیرت‌انگیز آن باعث شده‌اند که همواره افسانه‌های متعددی در موردش نقل شود.

قلعه سنت آنجلو

قلعه سنت آنجلو بسیار نزدیک به واتیکان است و شاید با 10 دقیقه پیاده‌روی به آن‌جا برسید. شاه هادریانوس این قلعه را به‌عنوان آرامگاه برای خود و خانواده‌اش ساخته بود اما بعدها به‌دلیل رسوخ ناپذیری این مکان به‌عنوان مکان سری پاپ‌های واتیکان استفاده شده است. قلعه سنت آنجلو آن‌سوی رودخانه تیبِر است و با یک پل به سوی دیگر رودخانه متصل شده است.

کلیسای باسیلیکای سنتاماریا مجیوره

این نیایشگاه به دلیل آن که افرادی بسیار مشهور در آن دفن شده‌اند شهرتی جهانی دارد. از مهمترین کسانی که پیکرشان در کلیسای باسیلیکای سنتاماریا مجیوره دفن شده می‌توان به پاپ کلمنت هشتم و نهم، پاپ سیکتوس پنجم و پاپ پل پنجم اشاره کرد. گذشته از وجود پیکر این بزرگان، معماری کلیسا نیز جذاب است و مانند تمامی بناهای تاریخی موجود در رم شما را محو تماشای خود می‌کند.

فرم باستانی رم

دیوانخانه‌ رم که با نام فرم رمی و فرم باستانی رم نیز شناخته می‌شود بقایای چند بناست که در گذشته بناهای اداری در آن قرار داشتند. در زمان رم باستان در اغلب شهرهای بزرگ مرکزی می‌ساختند به نام فرم که محوطه‌ای بزرگ و بدون سقف بود؛ مردم برای انجام امور روزانه‌ خود نظیر خرید و فروش کالاها به فرم مراجعه می‌کردند و بی‌شباهت به میدان‌های امروزی نبود.

اگر بخواهیم تمام جنبه های زیبایی شناختی و باستانی رم را برشمریم قطعا به ساعت ها زمان نیاز دارد. اگر تصمیم به رفتن به کشور ایتالیا و شهر زیبای رم را دارید، سفر خوبی را برایتان آرزو مندیم.

بلیط هواپیما خارجی را چه طور با قیمت مناسب پیدا کنیم؟

سفر به ایتالیا می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای تمام زندگی‌تان باشد. اگر شرایط سفر به این کشور جادویی و رویایی را دارید، درنگ نکرده و بلیط تهران رم یا تهران پاریس خود را همینک رزرو و سفری کم‌نظیر را تجربه کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =