رسول‌پناه: بی‌انصافی است بگویند به خاطر اینکه دندان‌پزشک سلطانی‌فر هستم عضو هیئت مدیره پرسپولیس شدم

میزان نوشت: رئیس جدید هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد.

مهدی رسول‌پناه در مورد انتخابش به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، حواشی که انتخاب او داشت، آخرین وضعیت بدهی‌های باشگاه پرسپولیس، مسئله حضور انصاری‌فرد در هیئت مدیره، پرداخت مطالبات گابریل کالدرون و ... صحبت‌هایی را انجام داد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

*ابتدا در مورد حضورتان به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس صحبت کنید.
من از قدیم هوادار پرسپولیس بودم و همیشه پیگیر مسائل پرسپولیس. به طور کامل به مسائل پرسپولیس اشراف دارم. می‌دانم که پرسپولیس پتانسیل بالایی و فقط باید نقاط ضعف و قوت آن شناساسی شود و نقاط ضعف برطرف شود. متاسفانه در دوره‌های قبل این اتفاق رخ نداده است.

*پس با پرسپولیس غریبه نیستید؟
اصلا، من قبل از تشکیل مجمع قبلی به وزیر رزومه وبرنامه‌ام را دادم و گفتم حاضر هستم به پرسپولیس هر کمکی انجام بدهم. حضور در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس منفعت مالی ندارد ولی به خاطر عشق به پرسپولیس هر کاری می‌کنم.

*در مورد نوع حضور شما در هیئت مدیره هم حرف و حدیث زیاد است.
ببینید باشگاه پرسپولیس مجمع دارد. مجمعی که آقای دژپسند، آقای آوایی و آقای سلطانی‌فر در آن حضور دارند. در زمان انتخاب هیئت مدیره فعلی من به عنوان نفر ششم و عضو علی‌البدل از طرف مجمع انتخاب شدم. اینکه می‌گویند من به خاطر اینکه دندان‌پزشک سلطانی‌فر هستم به هیئت مدیره اضافه شدم بی‌انصافی است. بعد از درگذشت مرحوم کاشانی بر اساس اساس‌نامه عضو هیئت مدیره شدم و از آن زمان هم تمام وقتم را به پرسپولیس اختصاص دادم. به نظر من پرسپولیس به یک فکر و ایده جدید نیاز دارد.

*شما می‌توانید این فکر و ایده را به پرسپولیس بیاورید؟
بله. وقتی یک تیمی می‌خواهد به قهرمانی برسد باید مسائل مختلفی در آن دخیل باشد. اگر ایده‌ای نباشد یا برنامه‌ریزی درستی صورت نگیرد تیم نمی‌تواند به قهرمانی برسد. عجیب است اما پرسپولیس ساختار تشکیلاتی ندارد و اینها به اضافه بدهی‌های گذشته باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

*از بدهی صحبت کردید، چه برنامه‌ای برای پرداخت این بدهی‌های فراوان دارید؟
معتقدم که باید منابع پایدار ایجاد شود. باشگاه پرسپولیس با این بزرگی گدا نیست و می‌تواند به خوبی درآمدزایی کند. اگر منابع پایدار باشد کار برای مدیران بعدی هم راحت می‌شود. در اولین گام با اسپانسر جدید قرارداد بلند مدت امضا شد تا باشگاه مشکل مالی نداشته باشد. اگر خوب کار کنیم مشکلات بزرگ پرسپولیس حل می‌شود.

*در مورد مطالبات بازیکنان و کادرفنی چه کارهایی صورت گرفته؟
ما در مورد بازیکنان تقریبا به تعهدات خودمان عمل کردیم و قسمتی از طلب کالدرون هم تا نیم‌فصل پرداخت می‌شود. ضمن اینکه فردا (پنج‌شنبه) هم پاداش‌ها به حساب بازیکنان واریز می‌شود. ما برای فصل جاری مشکلی از بابت عمل به تعهدات نداریم و بدهی هم اگر وجود دارد برای مدیران قبلی است که در هیئت مدیره جدید سرریز شده است. ما تا نیم فصل حداکثر تا ۳۰ درصد به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان و کادرفنی عمل کرده‌ایم.

*یکی از بزرگترین نگرانی پرسپولیسی‌ها پرداخت طلب کالدرون است، هواداران نگران هستند داستان‌هایی که برای استراماچونی پیش آمد برای کالدرون هم پیش بیاید.
ما تا پایان نیم‌فصل فرصت داریم مطالبات کالدرون را پرداخت کنیم که این کار را انجام می‌دهیم. بزرگترین مشکل ما در این مورد تامین پول نیست بلکه انتقال پول است. به خاطر تحریم‌های ظالمانه‌ای که وجود دارد نمی‌توانیم پول به حساب کالدرون واریز کنیم به خاطر همین باید به صورت نقدی پول او را بدهیم. البته می‌توانیم به کالدرون تضمین بدهیم که پولش را می‌دهیم و بعد از طرق مختلف به تعهدمان عمل کنیم. خوشبختانه کالدرون انسانی با شعور و با درک است که کاملا شرایط ما را درک می‌کند.

*پس کالدرون به سرنوشت استراماچونی دچار نمی‌شود؟
هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد، ولی ما به کالدرون تضمین می‌کنیم که مطالباتش را پرداخت می‌کنیم.

*یکی از علامت‌های سوال بزرگ در پرسپولیس عدم حضور انصاری‌فرد در هیئت مدیره است، چرا انصاری‌فرد عضو هیئت مدیره نیست؟
بعضی دوستان به خاطر عدم شناختی که به مسائل دارند مثلا می‌گویند سلطانی‌فر انصاری‌فرد را به هیئت مدیره نمی‌آورد که درست نیست.

*پس ماجرا چیست؟
باشگاه مجمع دارد و مجمع در مورد اعضای هیئت مدیره تصمیم می‌گیرد. طبق قانون اعضای هیئت مدیره وقتی انتخاب می‌شوند تا دو سال در هیئت مدیره هستند مگر اینکه مجمع بخواهد عضوی را تغییر دهد یا اینکه یکی از اعضا بخواهد جدا شود. در آن صورت مجمع تشکیل می‌شود و تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد. در واقع مجمع در این خصوص تصمیم‌گیرنده است نه شخص. پرسپولیس شرکت سهامی عام است و طبق قانون تجارت در مورد اعضای هیئت مدیره آنهم تصمیم‌گیری می‌شود. اگر قرار باشد تغییری در هیئت مدیره باشد، دژپسند به عنوان رئیس مجمع، آوایی به عنوان عضو و سلطانی‌فر به عنوان دبیر مجمع تصمیم‌گیری می‌کنند.

*ولی هواداران اعتقاد دارند شخص سلطانی‌فر اجازه نمی‌دهد انصاری‌فرد عضو هیئت مدیره شود.
این به خاطر عدم اطلاعات درست است. سلطانی‌فر به عنوان دبیر مجمع فقط این اختیار را دارد که مدیرعامل را از هیئت مدیره یا خارج از هیئت مدیره انتخاب کند.

*در مورد سامانه ۳۰۳۰ که از روز گذشته توسط انصاری‌فرد برای کمک به پرسپولیس به هواداران اعلام شد، توضیح دهید، آیا طرح خوبی است؟
به نظر من پروژه کاملی است و طرح خیلی خوبی هم هست.

*با هواداران چه صحبتی دارید؟
به هواداران این اطمینان را می‌دهیم که تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که پرسپولیس آرامش داشته باشد و روبه‌جلو حرکت کند. در این مسیر به کمک هواداران هم نیاز شدید داریم، چون معتقد هستیم پرسپولیس پتانسیل این را دارد که به قهرمانی برسد.

*یکی از مسائل مهم این روزهای پرسپولیس جذب مهاجم خارجی است، آیا با بازیکنی توافق شده؟
این مسئله را بگویم که انصاری‌فرد با مهاجم خوبی به توافق رسیده و در این مورد شخص خود انصاری‌فرد اطلاع رسانی می‌کند.

*حرف پایانی؟
من اعتقاد دارم که در باشگاهی به بزرگی پرسپولیس باید کارهای ما با شفافیت انجام شود و با مردم با شفافیت صحبت می‌کنیم. ما باید اوضاع پرسپولیس را به صورت شفاف به گوش هواداران برسانیم و به هیچ‌وجه لاپوشانی نکنیم. این مسئله را بگویم که در هیئت مدیره هم وحدت و همدلی وجود دارد و در این مورد هم مشکلی وجود ندارد.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =