قطع برق علت مرگ ۴ بیمار در بیمارستان اهواز بود

ایرنا نوشت: معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به علت قطع برق در پی بارندگی شدید در اهواز، یکی از دستگاه‌های داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) شهر اهواز دچار مشکل شد و در نتیجه چهار بیمار بستری در این بیمارستان جان خود را از دست دادند.

ایرج حریرچی افزود: بر اثر حادثه آبگرفتگی و بارش شدید در اهواز و آبادان شاهد ۷۵ میلی متر بارش در اهواز ظرف سه ساعت و بیش از ۱۲۰ میلی متر بارش در آبادان طی زمانی کوتاه بودیم که برخی بیمارستانها به علت صاعقه و قطع برق دچار مشکل شدند. از جمله این مراکز بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز بود که دچار مشکل برق رسانی شد. 

وی گفت: با تدابیر انجام شده پس از بارندگی، اکنون همه بخش های بیمارستانی در اهواز به فعالیت خود ادامه می دهند و مشکلی ندارند اما فقط در بیمارستام امام خمینی(ره) اهواز یکی از دستگاه های داخلی بیمارستان به علت قطع برق دچار مشکل شد و چهار بیمار جان خود را از دست دادند.

حریرچی ادامه داد: سه بیمار از چهار بیماری که فوت کردند هر کدام یک تا دو بار سابقه ایست قلبی - تنفسی داشتند و یکی از این افراد نیز یک بیمار ۸۶ ساله بود که به علت سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود. این افراد با وجود اقدامات پزشکی بعد از قطع برق جان خود را از دست دادند و تلاش برای نجات آنها جواب نداد.

تشکیل گروه ۹ نفره برای پیگیری موضوع 

وی گفت: برای پیگیری موضوع گروه ۹ نفره ای متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، داستانی و پزشکی قانونی تشکیل و جلسات مشترکی بین این مسئولان برگزار شده است. رسیدگی به این موضوع ادامه دارد و در صورتی که مشخص شود کوتاهی انجام شده با قاطعیت با افرادی که کوتاهی کرده اند برخورد می شود.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: با وجود آبگرفتگی در برخی مناطق اهواز و آبادان، آبگرفتگی و اختلالی در هیچ یک از بیمارستانهای اصلی این شهرها نداریم. تصاویری هم که از آبگرفتگی در یکی از بیمارستانها در فضای مجازی منتشر شده مربوط به اورژانس قدیمی یکی از بیمارستانهاست که اکنون مورد استفاده قرار نمی گیرد.

فاضلاب مشکل قدیمی شهر اهواز  

حریرچی درباره موضوع فاضلاب اهواز نیز گفت: یکی از مشکلات قدیمی شهر اهواز مشکل فاضلاب این شهر است که در سالهای اخیر همزمان با بارندگی ها مشکل ساز می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بارندگی اخیر مشکل شیوع بیماری های واگیر را در این شهر شاهد نبودیم اما با توجه به ارتباط آب و فاضلاب در این شهر به صورت بالقوه خطر بروز و شیوع این بیماری ها در اهواز وجود دارد.

۲۳۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =