دفاع اصولگرایانه از اظهارات انتخاباتی سرلکشر جعفری و عملکرد شورای نگهبان/ کنعانی‌مقدم: نامحرمان نباید وارد مجلس شوند

اعتمادآنلاین نوشت: فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: به نظر من نگرانی و دغدغه سردار جعفری این است که نامحرمان وارد مجلس نشوند. برای تشخیص آن هم راه‌های مختلفی وجود دارد. اما نباید اتاق تفتیش عقاید درست کنیم و بخواهیم افراد را بر اساس عقاید آنها تقسیم‌بندی کنیم. به نظر می‌رسد عملکرد افراد حاکی از عقاید آنها خواهد بود.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره اظهارات اخیر سردار عزیز جعفری فرمانده سابق سپاه گفت: تجربه نشان داده شورای نگهبان مر قانون را مد نظر قرار می‌دهد و صلاحیت اشخاص را بر اساس قانون اساسی و موازین شرعی بررسی می‌کند.

او با تاکید بر اینکه هیچ‌وقت ندیده‌ایم نظرات صاحب‌منصبان، اشخاص حقیقی و حقوقی در تعیین صلاحیت‌ها اثر داشته باشد افزود: اما دغدغه‌ای که سردار جعفری دارد به نظر می‌رسد دغدغه درستی است.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: یکی از بخش‌های قانون اساسی، ولایت مطلق فقیه است و کسی که بر اساس سوگندی که در مجلس شورای اسلامی یا حتی ریاست‌جمهوری یاد کرده است خود را ملزم به پاسداری از اصول قانون اساسی می‌داند، قاعدتاً باید از نظر فکر، اندیشه و عملکرد خود را تطبیق دهد.

کنعانی‌مقدم گفت: اینکه فرد فقط اقرار کند که قانون اساسی یا ولایت مطلق فقیه را قبول دارم کمی ساده‌اندیشی است، به خصوص که قرار باشد آن را معیار صلاحیت افراد بدانیم.

دبیرکل حزب سبز ایران با تاکید بر اینکه عملکرد نامزدها در دوره‌های مختلف و نگاه‌های جناحی به مسائل مختلف مهم است توضیح داد: ممکن است یک نفر این اقرار را نوشته و امضا کرده باشد، اما می‌بینیم در مجموعه جناح‌های سیاسی معاند نظام جمهوری اسلامی موضع‌گیری و پیگیری می‌کند. اینجا عقل سلیم حکم می‌کند که چنین مواردی هم در نظر گرفته شود.

او افزود: اما اینکه بخواهیم افکار و اندیشه کسانی را که برای نمایندگی مجلس می‌آیند تفتیش کنیم به نظر درست نمی‌رسد. چراکه در اسلام اصل بر برائت است و باید بر اساس آن با افراد برخورد شود، مگر اینکه موارد نقضی در آن وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: به همین خاطر نباید به دنبال تفتیش عقاید باشیم بلکه عملکرد افراد گواه بر عقاید آنها خواهد بود.

کنعانی‌مقدم، با اصرار بر اینکه «به نظرم سردار جعفری به تفتیش عقاید معتقد نیست» گفت: به نظر من نگرانی و دغدغه سردار جعفری این است که نامحرمان وارد مجلس نشوند. برای تشخیص آن هم راه‌های مختلفی وجود دارد. اما نباید اتاق تفتیش عقاید درست کنیم و بخواهیم افراد را بر اساس عقاید آنها تقسیم‌بندی کنیم. به نظر می‌رسد عملکرد افراد حاکی از عقاید آنها خواهد بود.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =