درخواست پلوسی از نمایندگان کنگره: به استیضاح ترامپ رأی دهید

فارس نوشت: رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه رأی‌گیری برای استیضاح ترامپ با توزیع نامه‌ای در بین نمایندگان کنگره خواستار حمایت آنها از استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا شد و گفت که ترامپ از قانون بالاتر نیست.

 «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درست ساعاتی قبل از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا رأی‌گیری کند، با توزیع نامه‌ای در میان نمایندگان دموکرات کنگره، از آنها خواست تا به استیضاح ترامپ رأی دهند.

بنا به گزارش نشریه «نیوزویک»، پلوسی در نامه‌ای که در میان نمایندگان کنگره توزیع کرد، نوشته بود در صورتیکه به استیضاح ترامپ رأی ندهند، بعنوان افرادی تلقی می‌شوند که از وظایف خود بعنوان کارکنان دولت، سرپیچی کرده‌اند.

از طرف دیگرف ترامپ، روز گذشته در یک پیام توییتری خطاب به پلوسی نوشت که «رهبری دموکرات‌ها»، فشار زیادی را به اعضای این حزب وارد می‌کند تا به این استیضاح مضحک رأی مثبت بدهند و تصریح کرد: «اگر آنها (نمایندگان دموکرات) رأی آری (به استیضاح ترامپ) بدهند، پیروزی برای جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ بسیار ساده‌تر خواهد شد».

پلوسی در این نامه از اعضای کنگره درخواست کرده بود: «هیچ یک از اعضا برای استیضاح یک رئیس‌جمهور به کنگره نیامده‌ند اما تمامی ما، بعنوان اولین اقدام و بعنوان یکی از اعضای کنگره، در صحن مجلس نمایندگان ایستادیم، دستان خود را بالا بردیم و یک سوگند مقدس یاد کردیم: "من، موقرانه، سوگند یاد می‌کنم که از قانون اساسی آمریکا در مقابل تمامی دشمنان، داخلی و خارجی، حمایت و دفاع کنم".این سوگند، ما را به نگهبان قانون اساسی تبدیل کرد. اگر اقدامی نکنیم، از وظیفه خود تخطی کرده‌ایم».

وی ادامه داد: «متأسفانه، حقایق روشن کرده است که رئیس‌جمهور برای منافع شخصی و سیاسی خود از قدرت سوء‌استفاده کرده است و در مسیر کنگره مانع‌تراشی کرده است زیرا  خود را بالاتر از مسئولیت‌پذیری، بالاتر از قانون اساسی و بالاتر از مردم آمریکا می‌داند».

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه نامه خود تصریح کرد: «در آمریکا، هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست» و در پایان نامه خود خواستار «حمایت و دفاع از قانون اساسی ما در مقابل تمامی دشمنان، خارجی و داخلی» شد و نوشت: «خدا شما را حفظ کند».

«استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در پیامی توییتری، نامه پلوسی را با «سرنگونی اراده رأی‌دهندگان (نمایندگان کنگره)» برابر دانست.

رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز سه‌شنبه در نامه‌ای شدیداللحن به رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا، دموکرات‌ها را به تضعیف دموکراسی آمریکا از طریق تلاش برای استیضاح رئیس‌جمهور متهم کرد.

وی در نامه خود، دموکرات‌ها و نانسی پلوسی را به تلاش برای کودتای نافرجام غیرقانونی و حزبی و اعلام جنگ علیه دموکراسی متهم کرد و ادامه داد که مجلس نمایندگان را از یک قوه مقننه قابل احترام به دادگاهی برای آزار حزبی تبدیل کرده است و در عین حال سعی دارد نفرتش را از ترامپ مخفی نگه دارد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =