کاهش آمار سفر و مسافر در آذربایجان‌غربی / عمر ناوگان باری آذربایجان‌غربی ۱۶/۲۳ سال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به جابجایی بیش از ۳میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل استان، عمر عمر ناوگان باری استان را ۱۶/۲۳ سال و ناوگان مسافری را ۱۵/۶۵ سال اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری در نشست خبری به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری گفت: امسال ۳میلیون و ۸۷۴ هزار و ۸۱۵ مسافر طی ۴۴۳ هزار و ۱۲۵ سفر جابجا شده است که نسبت به سال گذشته ۱.۶۴درصد کاهش یافته است.

وی افزود: آمار سفر نیز در ۸ ماهه امسال با ۰.۸درصد کاهش به ۴۴۳هزار و ۱۲۵رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، امسال ۴۲۵۲ راننده در ناوگان مسافربری استان فعالیت دارند، اظهار کرد: ۲۷۶۵ دستگاه خودرو در قالب ۶۵۶ دستگاه اتوبوس، ۹۱۸ مینی بوس، ۱۱۹۱ سواری در استان فعال هستند ضمن اینکه متوسط عمر ناوگان باری استان ۱۶/۲۳ سال (۴ ماه کمتر از میانگین کشوری) و متوسط عمر ناوگان مسافری ‌۱۵/۶۵ سال (۱۸ ماه بیشتر از میانگین کشوری) است.

وی اظهار کرد: در اربعین حسینی امسال، ۲۷هزار و ۶۹۶ مسافر با ۱۲۲۵ دستگاه حمل‌ونقل مسافری از ۳ مرز خسروی، مهران و پسکرانه کرمانشاه جابجا شده‌اند.

شکری گفت: تا پایان آبان‌ماه سال جاری تعداد ۷۹ هزار و ۸۴۶ حلقه لاستیک جهت توزیع در سامانه توزیع لاستیک ثبت شده است که از این مقدار ۷۹ درصد توزیع شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بابیان این که تعداد ۱۵ مجوز احداث مجتمع خدماتی رفاهی در سال جاری صادر شده است، افزود: ۲۲ مجتمع رفاهی خدماتی در استان درحال بهره برداری ، ۲۷ مورد در حال احداث و ۵۹ مورد در حال استعلام است.

وی خاطر نشان کرد: از سهمیه ۴۰۰ کیلومتری آسفالت راه های روستایی در وهله اول ۱۵۰ کیلومتر آماده آسفالت است و امسال توانستیم بیشتر ایرادات آسفالتی راه‌های استان را برطرف و جزو استان‌های برتر کشور باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =