روزنامه شرق:اصولگرایان تا همین چند ماه قبل به دنبال گرفتن رأی عدم کفایت سیاسی روحانی در مجلس بودند!

روزنامه شرق نوشت:هرچه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم، حملات رقبای سابق به رئیس دولت مستقر هم تشدید می‌شود. قالیباف در روز ثبت‌نام خود برای انتخابات مجلس، تندترین حمله ممکن تا آن زمان را به دولت روحانی کرد؛ هم قبل از ثبت‌نام در جمع بسیجیان و هم در هنگام ثبت‌نام.

 او آن روز در بیانیه خود نوشته بود: «بر کسی پوشیده نیست که این روزها مردم احوال خوبی ندارند. بر این باور بودم درختی که چهار سال ثمر ندهد دیگر ثمر نمی‌دهد ازهمین‌رو تلاش شد تا نهال تازه‌ای کاشته شود اما دولت مستقر دوقطبی دروغین ساخت و بر موج سوار شد و توانست با وعده‌های کاذب اعتماد مردم را جلب کند. متأسفم که بگویم در این مدت دو سال یک روز هم آب خوش از گلوی مردم پایین نرفته است...».

جنس حملات و محتوای کنایه‌وار سخنان او به شکلی است که به نظر می‌رسد تبدیل به انتقام‌گیری از مناظره‌های 92 و تلافی ناکامی 96 شده است. فرصتی که او شش سال منتظرش بوده، حالا سر رسیده است. او که احتمالا سرلیست اصولگرایان تهران در انتخابات و جایگزین بالقوه لاریجانی در مجلس آینده است، احتمالا از حالا نقشه‌های زیادی برای چالش با دولت در دو سال باقی‌مانده در سر دارد.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز با بیان اینکه اتفاقات آبان‌ماه در بستر ناکارآمدی دولت شکل گرفت، گفت: برخی تلاش داشتند در چنین شرایطی پیوند بین امام و امت و مردم و نظام را از بین ببرند.

قالیباف به تشریح اتفاقات آبان‌ماه گذشته پرداخت و اظهار کرد: جنس اتفاقات آبان‌ماه با همه حوادث گذشته متفاوت بود؛ از یک‌سو شاهد فضایی تند، خشن و انتحاری بودیم و در سوی دیگر صدای مطالبات و خواسته‌های مردم قرار داشت. او گفته: در سال‌های اخیر برخی مسئولان، مردم و جامعه را شرطی کرده‌اند و آنها را در بحث مربوط به مذاکره نگه داشته‌اند. وضعیت فعلی کشور به دلیل نبود ثبات اقتصادی است و دولتی‌ها برای هر اقدامی منتظر موضوع اینستکس و FATF و امثال آن هستند. او گفته است رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان به صورت صریح فرمودند کسی که حرف از استعفای رئیس دولت بزند، در پازل دشمن حرکت می‌کند؛ اما جریان اصلاح‌طلب استارت استعفای رئیس‌جمهور را زده است و قطعا طرح چنین مسئله‌ای اتفاقی نیست. قالیباف لازم ندیده توضیح دهد که پس چرا اصولگرایان تا همین چند ماه قبل به دنبال گرفتن رأی عدم کفایت سیاسی روحانی در مجلس بودند!
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =