۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
خطرات زیاده‌روی در خوردن انار شب چله

ایرنا نوشت: مدیرگروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران از شهروندان خواست تا در شب چله در مصرف انار زیاده روی نکنند و گفت: فقط مصرف یک مشت دانه انار کافی است.

دکتر احمدرضا درستی روز شنبه افزود: همچنین باید از مصرف همزمان انار و کیوی خودداری کرد.

وی از مردم خواست در شب یلدا، به اندازه یک ماه میوه نخورند و نسبت به مصرف انار کپک زده هشدار داد و گفت: هر یک ذره کپک می تواند به سلامتی آسیب جدی بزند.

مدیرگروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از میوه ها برای شب یلدا، موز پتاسیم خوبی دارد اما درعین حال قند زیادی دارد و چاق می کند. برخی افراد مشکلات گوارشی دارند و  میوه ها را به صورت کنسرو شده، مصرف می کنند اما موز را نمی توان کنسرو کرد. از سوی دیگر موز بر ای آرامش معده خوب است.

فصل هندوانه نیست

مدیرگروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران به شهروندان توصیه کرد از مصرف میوه های ترش و له شده پرهیز کنند و گفت: اکنون فصل هندوانه نیست اما گاهی هندوانه را با روش هایی نگهداری می کنند تا در شب یلدا به قیمت گران تر بفروشند. اگر هندوانه ترش درآمد نباید آن را مصرف کرد.

درستی افزود: خوردن یک قاچ کوچک از هندوانه کافی است. باید به خاطر داشت که هر کدام از میوه ها قند دارند و هرچند قند میوه ها موسوم به فروکتوز به راحتی هضم می شود اما چربی زا است.

وی ادامه داد: خوردن زیاد هندوانه و رو هم خوری میوه ها، دل درد ایجاد می کند.

درستی درباره پرتقال ها نیز گفت: اگر یک طرف پرتقال له شده است، آن قسمت باید جدا شود تا بخش سالم آن مصرف شود.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =