در راستای اصلاح روش ها برای بهبود وحدت رویه در رسیدگی به تخلفات ساختمانی، پرونده ها به صورت تصادفی به کمیسیون های ماده صد ارجاع خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد عزتی، معاون شهرسازی شهردار تبریز در جلسه کمیته راهبردی کمیسیون های متمرکز ماده صد شهرداری تبریز اظهار داشت: کمیسیون های ماده صد شهرداری یکی از زیر مجموعه های معاونت شهرسازی است و ما با تغییراتی که ایجاد کردیم، بیش از ۱۲ میلیون عدد از اسناد شهروندان از سال ۱۲۸۶ به صورت مکانیزه و دیجیتالی بایگانی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز افزود: در سیستم جدید هر ۲۴ ساعت یکبار به صورت خودکار اسناد دریافتی در چندین سرور بایگانی شده و با هوشمندسازی هایی انجام یافته علاوه بر کاهش آرای مختلف برای پرونده های مشابه، فرم های یکسان تنظیم و به مالکان پیامک می شود و از این طریق می توان آمار دقیقی از نتایج کمیسیون ها گرفت.

او با بیان اینکه در روش جدید به رای های صادره می توان دسترسی پیدا کرد، ادامه داد: با بهینه سازی ساختارها در مناطق ۱ تا ۴ شهرداری تبریز، پرونده های ساختمانی به صورت کاملاً تصادفی به کمیسیون های ماده صد ارجاع داده می شود که این موضوع باعث ایجاد وحدت رویه خواهد شد.

اعمال قانون بدون غرض‌ورزی در روش جدید

نماینده دادگستری استان آذربایجان شرقی در کمیته راهبردی کمیسیون های متمرکز ماده صد شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: سلایق مختلف موجب اختلاف در آرا می شد که در روش جدید امکان انتخاب کمیسیون کاملاٌ حذف شده و به صورت تصادفی پرونده ها به کمیسیون ها ارجاع داده می شود تا بر ادعای اعمال قانون بدون اغراض شخصی تاکید شده باشد.

امن الهی تصریح کرد: در این شیوه جدید هم اکنون ۷۰ درصد آرا اعلامی برای پرونده های مشابه، شبیه به یکدیگر است و در آینده نیز شاهد سیستمی یکپارچه خواهیم بود.

جلوگیری از بروز اختلاف در پرونده ها باعث افزایش رضایتمندی عمومی می شود

فرج محمد قلیزاده، عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با تبیین اهم اقدامات انجام یافته، گفت: در روش جدید ساختارها به طور کلی تغییر و به سمت و سوی اهداف تعیین شده رفته است که مطمئنیم از این طریق نتایج خوبی را خواهیم گرفت.

او تاکید کرد: هرچقدر بتوانیم از اختلافات فاحش در پرونده های مشابه جلوگیری کنیم به همان میزان بر رضایتمندی عمومی  افزوده خواهد شد.

تسریع در رسیدگی به پرونده ها با طرح جدید

همچنین مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با درخواست برای تسریع در راه اندازی کامل سیستم خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح هزینه های کمیسیون های ماده صد کاهش یافته و بر سرعت عمل رسیدگی به پرونده ها افزوده شده است که لازم است هرچه سریعتر در سایر مناطق شهرداری نیز این طرح اجرایی شود.

مرتضی علیخانی همچنین گفت: با اجرای این شیوه های جدید بازدیدها کاهش می یابد و در بررسی وضعیت ملک برای سایه اندازی می توان طرح ۳ بعدی ساختمان را ملاحظه کرد که در نهایت موجب کاهش نگرانی ها و حاشیه های بی مورد گذشته می شود.

در این جلسه بر لزوم الحاق تصویر و فیلم از وضعیت املاک بر پرونده ها تاکید شد. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =