تاکنون  کیک مشکوکی به آزمایشگاه تخصصی پلیس  دراستان چهارمحال وبختیاری ارسال نشده است

ایرنا نوشت : رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتشار برخی از گزارشها درباره وجود قرص در کیک و کلوچه‌ها در سطح کشور گفت: تاکنون هیچ نمونه از کیک یا قرص مشاهده شده در این محصول غذایی، برای آزمایش به آزمایشگاه تخصصی پلیس ارائه نشده است.

سرهنگ سلیمان ریاحی روز شنبه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه تایید وجود قرص روانگردان، مواد مخدر و یا سایر قرص‌ها باید براساس مستندات باشد، افزود: تاکنون هیچ نوع قرصی مشاهده شده در این کیک‌ها ، برای آزمایش به مرکز آزمایشگاه تخصصی پلیس مواد مخدر ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه برای مشخص شدن ماهیت این قرص‌های جاسازی شده در کیک و کلوچه و سایر خوراکی‌ها، نیاز به داشتن نمونه و انجام آزمایشات تخصصی است، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، نمونه کیک و قرص را به پلیس مواد مخدر استان ارائه دهند.

ریاحی، با اشاره به اینکه این قرص‌ها در تعدادی از استان‌ها مشاهده شد، گفت: حساسیت موضوع، رسیدگی به این مساله را در استان افزایش داد و تقویت کرد.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، پس از انجام آزمایش‌های تخصصی ماهیت قرص‌ها از سوی پلیس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال وبختیاری همچنین با اشاره به توجه اهمیت دادن به بحث اطلاع‌رسانی و آموزش در حوزه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر گفت: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان،  اولیاء، فرهنگیان و سایر اقشار در ادارات و نهادهای مختلف آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را فراگرفتند.

ریاحی، آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان را از مهمترین اهداف برگزاری دوره‌های پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: این امر در حوزه مقابله و پیشگیری موثرتر خواهد بود.

گفتنی است ، از ۲ هفته گذشته تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک و برخی فرآورده‌های غذایی منتشر شد، که  معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرده منشا  این کیک‌ها مشخص شده و پیگیری‌ها ادامه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =