سهم قالیبافی‌ها در لیست انتخاباتی مشهد؟/آرین‌منش:اصولگرایی محدود به یک گروه تندرو شده است/لاریجانی و ناطق ترجیح می‌دهند در زمین اصولگرایی بازی نکنند

ایسنا نوشت:یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: فقدان یک تعریف مشخص از اصولگرایی، نبود احزاب بزرگ و فراگیر و تمامیت‌خواهی برخی جریانات تندرو و تمامیت‌خواه باعث شده که دایره اصولگرایی هر روز در مقایسه با گذشته محدودتر و تنگ‌تر شود و این باعث شده برخی طیف‌های تندروی اصولگرا دایره اصولگرایی را به خودشان محدود کنند.

جواد آرین‌منش، با بیان اینکه وحدت حداکثری در اردوگاه اصولگرایی به وحدت حداقلی تقلیل پیدا کرده است، اظهار کرد: برخی چهره‌های شاخص و توانمند تدریجا از دایره اصولگرایی خارج شده یا به خارج رانده شده‌اند. به طور مثال شخصیت‌هایی چون آقای لاریجانی، ناطق نوری و بزرگانی از این دست که تعدادشان هم بسیار فراوان است، به دلیل تنگ‌نظری‌ها و برخوردهای پردافعه ترجیح دادند که خودشان را منزوی کرده، در زمین اصولگرایی بازی نکنند و از تخریب روزافزون شخصیت خود پیشگیری کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: وقتی طیف یا گروهی تندرو از اصولگرایان عدم ثبت نام آقای لاریجانی در انتخابات را جشن می‌گیرند و گروهی در قم مبادرت به تهیه لیست ائتلاف اصولگرایان کرده و آقای لاریجانی را به عنوان کسی که رئیس سه دوره مجلس شورای اسلامی و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بوده و مورد تایید رهبر معظم انقلاب است، از لیست سه نفره خود حذف می‌کنند و او را واجد صلاحیت نمی‌دانند، اتفاقی که می‌افتد این است که این گروه‌ها باید تعریف جدیدی از اصولگرایی ارائه کنند که خودشان را اصولگرا و انقلابی و دیگران را غیر اصولگرا و غیر انقلابی تلقی کنند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مساله در کل کشور اتفاق افتاده و برخی افراد که حوصله درگیری و ایجاد اختلاف در درون اصولگرایی را ندارند، ترجیح می‌دهند کنار بکشند و این ظرفیت‌های فراوان در کل کشور از دایره اصولگرایی کنار زده شود. طبیعی است که اصولگرایان تدریجا با این تمامیت‌خواهی به سمت تضعیف پیش خواهند رفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر واقع‌بین باشیم، می‌بینیم که دایره اصولگرایی دایره گسترده‌ای بوده که از انصار حزب‌الله تا علی لاریجانی و ناطق نوری را در برمی‌گرفته، اما به دلیل همین برخوردها امروز به یک طیف خاص تندرو و تمامیت‌خواه محدود می‌شود که طبیعتا دایره فراگیری آن کاهش پیدا خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اتفاقی که اکنون در حال رخ دادن بوده این است که به طور مثال در خراسان، تشکل سیاسی دارای مجوز فعالیت از وزارت کشور در قالب جبهه پیروان خط امام و رهبری، عملا از شورای ائتلاف کنار زده شدند، بنابراین ائتلاف اصولگرایان از غیر احزاب سیاسی فعالی که بیش از 30 سال است در استان فعالیت می‌کنند شکل گرفته، در نهایت هم به سمت اهداف از پیش تعیین شده حرکت خواهند کرد، به طوری که قبل از شکل‌گیری ائتلاف، اسامی افراد لیست مشهد و شهرستان‌ها تاحدود زیادی مشخص شده و حرکت‌های تصنعی و نمایشی در قالب شورای ائتلاف رقم خواهد خورد و همان افرادی که از قبل مشخص شدند از لیست نهایی اصولگرایان بیرون خواهند آمد.

آرین‌منش با بیان اینکه من متصور این موضوع نیستم که یک لیست از جریان اصولگرایی بیرون خواهد آمد و بقیه اصولگرایان به نفع دیگران به طور کامل کنار خواهند رفت، عنوان کرد: قاعدتا لیست‌های متعددی ورود خواهد کرد. به طور مثال هنوز لیست ائتلاف در مراحل مقدماتی خود است، اما آقای قالیباف از تهران سفر می‌کند و می‌گوید نفر ما در لیست مشخص شده و جمعی از نمایندگان قبلی یا فعلی مجلس نیز بیان می‌کنند که ما در لیست هستیم. در نتیجه اکنون تکلیف لیست 5 نفره مشهد مشخص است، یک نفر از لیست خارج شده و یک نفر هم که سهم آقای قالیباف بوده، مشخص شده، بنابراین سوال این است که جایگاه شورای ائتلاف کجاست؟

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در نتیجه نهایی با یک ترکیب جدید مواجه شدید، در آن صورت کاری بر اساس خرد جمعی اتفاق افتاده و در گام دوم ترکیبی از جوانان با انگیزه و باسواد وارد شدند، اما اگر ترکیب قبلی با نماینده تعیین شده از سوی آقای قالیباف خروجی لیست بود، نشان می‌دهد که آنچه در قالب شورای ائتلاف گفته شده، نمایشی بیش نبوده است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =