سطح آلاینده‌ها در استان البرز در وضعیت قرمز قرار گرفت / اورژانس ‌به حالت آماده‌باش درآمد

تسنیم نوشت:رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز از آماده باش این مرکز به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

‌مهرداد بابایی  اظهار داشت: با توجه به اینکه سطح آلاینده‌ها در استان البرز در وضعیت قرمز قرار گرفته و همچنان با وارونگی و پایداری هوا مواجه هستیم  تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی البرز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی افزود: به منظور در دسترس بودن  و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز واحدهای عملیاتی خود را در میادین و اماکن پرتردد مستقر کرد.

رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز  با بیان اینکه کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعین، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند،بیان کرد: شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شده و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

بابایی با هشدار به شهروندان  به خصوص گروه‌های پر خطر ادامه داد: گروه‌های حساس  از هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کرده و تا حد امکان از رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز  با بیان اینکه  به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند،متذکر شد:استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی  را در بین کودکان افزایش می‌دهد.

وی گفت: از شهروندان عزیز البرزی تقاضا داریم به توصیه‌ها و هشدارهایی که از طریق رسانه و یا فضاهای مجازی از سوی سازمان‌های متولی به کرات اعلام می‌شود توجه کرده و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

بابایی با بیان اینکه گروه‌های پرخطر شامل سالمندان ، کودکان ، خانم‌های باردار و بیماران با بیماری‌های زمینه‌ای قلبی‌، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی هستند، گفت: به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا، در صورت خارج شدن از منزل و محیط کار، حتما از ماسک‌های استاندارد استفاده نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =