آیا انتقال میزبانی سایت به سرورهای داخل کشور لازم است؟

پس از اختلال اخیر اینترنت، بسیاری از سایتها ضررهای جبران ناپذیر مادی و معنوی زیادی را متحمل شدند که شاید پیشگیری از آنها ساده باشد.

پس از رخدادهای اخیر قطعی اینترنت و کاهش شدید بازدید سایتهایی که خارج از کشور میزبانی می‎شدند، بسیاری از مدیران وب سایت تصمیم گرفتند برای پیشگیری از این زیان در آینده، سایت خود را به هاست داخل کشور منتقل کنند ، این مقاله به بررسی دلایل و مزایای انتقال سایت از خارج به داخل‎کشور روی سرورهای رسانگار پرداخته و به شما برای خرید هاست ایران با قیمت و سرعت بالا کمک می‎کند، بنابراین اگر وب سایت شما در خارج از کشور میزبانی می‎شود و یا نیاز به انتخاب یک هاست داخل کشور با سرعت و پشتیبانی بهتر از گذشته برای انتقال سایت خود دارید، با این مطلب در خبر آنلاین همراه شوید.

میزبانی وب (هاست) چیست؟

هاست یا میزبانی وب به زبان ساده ، فضایی در یک سرور است که به یک دامنه اختصاص داده شده و بازدیدکنندگان سایت برای دریافت اطلاعات از سایت به آن متصل می‎شوند،  فضای میزبانی وب روی یک سرور متصل به اینترنت ایجاد شده و شما بر اساس نیاز و حجم اطلاعات سایت خود، پلن مناسب را انتخاب می‎کنید؛ با خرید هاست، شما در واقع تمام یا بخشی از ظرفیت یک سرور را اجاره می‎کنید که این سرویس با توجه به منابع پردازشی (میزان پهنای باند، مقدار DISK و RAM) تعریف شده تا سایت شما بصورت 24 ساعته روی اینترنت برای بازدیدکنندگان در دسترس باشد.

آشنایی با انواع هاست

زمانی که قصد خرید هاست را دارید با عباراتی مانند: هاست داخل کشور یا هاست خارج، هاست لینوکس یا ویندوز، هاست اشتراکی، هاست نیمه اختصاصی و اختصاصی یا هاست ابری مواجه می‎شوید. اینکه این سرویسها چه هستند و چه تفاوت‎هایی دارند را در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

هاست اشتراکی:

 این نوع هاست که نوع آشنا و عمومی آن است، در واقع به سرویسی اشاره دارد که که توان و منابع یک یا چند سرور برای میزبانی چندین وب سایت (معمولا چند ده تا چند صد وب‎سایت) بصورت اشتراکی تخصیص داده می‎شود  و از آنجایی که  تعداد وب سایت‎های میزبانی شده زیاد است، هر وب‎سایت بخش کوچکی از توان سرور را در اختیار خواهد داشت، در نتیجه این نوع میزبانی بیشتر برای وب سایت‎هایی که اطلاعات کمی داشته و یا نوپا بوده و به تازگی راه اندازی شده یا بصورت کلی، بازدید روزانه کم تا معمولی دارند توصیه می‎شود و البته این نوع هاست‎ها مقرون به صرفه‎ترین نوع هم می‎باشند.

هاست اختصاصی :

 در شرایطی که وب سایت شما دارای نیازهای خاص و از نظر زیرساخت نرم‎افزاری و یا منابع پردازشی باشد باید بر اساس آن نیاز یک سرور اختصاصی یا سرور مجازی که منابع و توان پردازشی آن مشخص است تهیه و تنظیمات لازم توسط رسانگار به عنوان ارائه کننده سرویس روی آن انجام شود، بنابراین وب سایت شما همه منابع پردازشی در دسترس آن سرور اختصاصی یا مجازی را برای ارائه خدمات وب سایت و پاسخگویی به درخواست کاربران در اختیار خواهد داشت و این منابع با هیچ سایت دیگری مشترک نخواهد بود.

برای سایتهای دارای بازدید بالا و یا نیازهای نرم‎افزاری خاص و همچنین افزایش امنیت وب سایت، هاست اختصاصی بهترین گزینه بوده تا سایت شما با بالاترین سرعت در دسترس کاربران باشد.

هاست نیمه اختصاصی :

ممکن است وب سایت شما به تمام توان یک سروراختصاصی نیاز نداشته باشد یا هزینه‎های مربوط به هاست اختصاصی برای شما زیاد باشد و از طرفی وب سایت شما به دلیل بازدید بیشتر از یک سایت معمولی روی هاست اشتراکی با کندی سرعت و خطا مواجه شود، در این شرایط استفاده از هاست نیمه اختصاصی رسانگار توصیه می‎شود، که مانند هاست اشتراکی منابع یک سرور به چند کاربر تخصیص داده می‎شود، اما تعداد سایتهای میزبانی شده روی یک سرور خیلی کمتر از هاست اشتراکی بوده و در نتیجه وب سایت به مقدار بیشتری از کل منابع دسترسی خواهد داشت و توانایی سرویس‎دهی به کاربران بیشتر بصورت همزمان فراهم می شود، توجه کنید که برخی از سرویس دهندگان به هاست ارائه شده روی سرور مجازی هم هاست نیمه اختصاصی گفته که معمولا هزینه بیشتری نسبت به این تعریف خواهد داشت.

هاست ابری:

این نوع هاست مانند هاست اشتراکی بوده اما سایت بجای میزبانی روی فقط یک سرور فیزیکی روی بستر ابری اختصاصی متشکل از چندین لایه متصل به هم میزبانی شده و سایت شما بر اساس فضا و منابع مورد نیاز می‎تواند از توان پردازشی آن زیرساخت استفاده نماید. در این نوع سرویس، بصورت تئوری وب سایت شما باید در همه شرایط بصورت 100% در دسترس باشد. هاست ابری داری معایب مهمی هم می‎باشد که ذکر آنها از حوصله این مطلب خارج است.

انواع هاست از نظر سیستم عامل

از نظر سیستم عامل هاست می‎تواند ویندوز یا لینوکس باشد، سرورهای لینوکسی که تقریبا 80% وب‎سایتهای دنیا را میزبانی می‎کند بهترین گزینه برای سایتهایی با  PHP و سیستم‎های مدیریت محتوای معروف از جمله Wordpress , Joomla , OpenCart و ...می‎باشد، سرورهای ویندوزی هم حدود 10% وب‎سایت‎های دنیا را میزبانی می‎کنند که معمولا برای سایتها با برنامه‎نویسی اختصاصی به زبان ASP.net  و پایگاه داده MSSQL مناسب است.

انواع هاست از نظر موقعیت جغرافیایی

سایت می‎تواند در کشورهای مختلف میزبانی شده و همزمان برای همه کاربران در کل دنیا در دسترس باشد

نکته کلیدی نزدیکی هر چه بیشتر موقعیت جغرافیایی سرور به کاربر است که تاثیر زیادی هم در سرعت بارگذاری سایت برای کاربر خواهد داشت، در ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و فاصله زیاد ما با کشورهای دارای مراکز داده با زیرساخت استاندارد مانند:آلمان، هلند و فرانسه و همچنین با توجه به گسترش روز افزون مراکز داده با کیفیت داخلی ، متخصصان این حوزه توصیه به میزبانی سایت در داخل کشور دارند.

چرا هاست داخل کشور را انتخاب کنیم؟

تا به اینجا با انواع هاست آشنا شدید و می‎توانید یکی از انواع هاست را در داخل یا خارج از کشور را بر اساس نیاز خود از یک سرویس دهنده معتبر مانند رسانگار خریداری کنید، اما همانطور گفته شد، محل دیتاسنتر میزبان سایت بر اساس موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان اصلی سایت شما اهمیت زیادی دارد، اگر بیش از 65% بازدید کنندگان وب سایت شما در ایران و یا کشورهای همسایه هستند انتقال اطلاعات از سرورهای خارج از کشور با خرید هاست ایران از یک سرویس دهنده معتبر اکیدا توصیه می شود.

اگر دیتاسنتر میزبان سرور هاستینگ در داخل ایران باشد به آن هاست ایران گفته می‎شود ( دقت کنید هاست ایران یک عبارت فنی است و نه اسم یک برند) و خرید هاست ایران دارای مزیت های بسیاری نسبت به هاست خارجی می‎باشد. از جمله سرعت بالاتر دسترسی کاربران به سایت ، ارتباط پایدارتر در داخل کشور ، امنیت فیزیکی و زیرساختی بیشتر برای داده‎های مهم به دلیل میزبانی در داخل کشور و البته قیمت مناسب‎تر که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مزیت استفاده از هاست داخل کشور

همانطور که بالاتر توضیح داده شد، هاست داخل کشور و هاست خارجی تفاوت‎هایی داشته که به برخی از آنها به صورت کلی اشاره می‎شود:

· سرعت بارگذاری بیشتر سایت برای بازدیدکنندگان ایرانی (تا 10 برابر)

· امکان استفاده از عامل تشویقی پهنای باند نیم بها برای بازدیدکنندگان

· آپتایم بالاتر سایت و عدم تاثیر اختلال اینترنت برای بازدیدکنندگان ایرانی

· رتبه منطقه‎ای بهتر در موتورهای جستجو به دلیل سرعت بالای سایت در زمان بارگذاری

· امنیت بیشتر اطلاعات به دلیل تبادل داده‎ها در داخل کشور و عدم تاثیر گرفتن از مشکلات و قطعی‎های ناشی از تحریم یا اختلال اینترنت یا حملات گسترده اینترنتی

· هزینه‎های کمتر و ثبات قیمت به جهت وابستگی کمتر به قیمت ارز

ویژگی‎های یک هاست خوب در داخل کشور چیست؟

زمانی که تصمیم به انتخاب یک هاست پرسرعت ایران برای وب سایت خود گرفتید، باید غیر از مقدار منابع و نوع هاست مورد نیاز، مواردی که در زیر آورده شده است را نیز در نظر داشته باشید.

· محل دیتاسنتر و پایداری تجهیزات برق و شبکه

· امکان دریافت پشتیبانی بصورت 365x7x24

· امنیت فیزیکی و فنی اطلاعات با بکارگیری تمهیدات لازم

· برنامه‎های نگهداری منظم و اطلاع رسانی مشکلات امنیتی روی وب سایت شما

· پشتیبانی، سرعت و کیفیت بالای سرویس ارائه شده در کنار قیمت مناسب

بهترین هاست داخل کشور  توسط کدام سایت ارائه می‎شود؟

اگر با مطالعه مطالب بالا به این نتیجه رسیدید که بهتر است وب سایت خود را به داخل کشور منتقل کنید و یا از هاست فعلی خود در داخل کشور رضایت ندارید، رسانگار یکی از بهترین سرویس دهندگان میزبانی وب در ایران می‎باشد که هاست پرسرعت ایران را با بهترین کیفیت و پشتیبانی در اختیار شما قرار خواهد داد.

 سرویس‎های میزبانی وب رسانگار در بهترین دیتاسنترهای کشور یعنی برج مخابراتی میلاد و مرکزداده زیرساخت با مسیر ارتباطی پایدار به سراسر ایران و جهان ارائه خواهد شد.

این سرویس‎ها برای اولین بار در ایران با دیسک‎های فوق پرسرعت NVMe تا 10 برابر سریعتر از انواع دیگر هاست های SSD خواهد بود.

رسانگار انواع خدمات هاست اشتراکی ، اختصاصی و نیمه اختصاصی بهینه شده برای سیستم‎های مدیریت محتوا از جمله: وردپرس، جوملا، اوپن کارت و ....  را به همراه ثبت رایگان دامنه به شما ارائه می‎نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره خرید و انتقال سایت خود به داخل کشور با رسانگار تماس بگیرید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336008