رشد چشمگیر پذیرش گردشگری سلامت ایران در سال ۹۹

ایرنا نوشت: مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۵۰ بیمارستان و ۵۰ شرکت تسهیلگر گردشگری سلامت امسال مجوز گرفتند و با توجه به تغییر نرخ ارز، سال آینده سال گسترش چشمگیر گردشگری سلامت در ایران خواهد بود.

محسن اسدی لاری روز شنبه در نشست توسعه گردشگری سلامت ایران و افغانستان در هتل آزادی افزود: از ۶ ماه پیش که وزیر بهداشت آیین نامه تاسیس شرکتهای تسهیلگر گردشگری سلامت را ابلاغ کرد تحولات زیادی در این حوزه انجام شده، ۱۵۰ بیمارستان دولتی و خصوصی مجوز حذب گردشگر سلامت گرفتند و ۵۰ شرکت تسهیلگر تورست درمانی نیز با اخذ مجوز از وزارت بهداشت تاسیس شد.

تعداد بیماران خارجی و گردشگران سلامت ایران رو به افزایش است

وی ادامه داد: تعداد بیماران خارجی و گردشگران سلامت که ایران را به عنوان مقصد انتخاب می کنند رو به افزایش است و علاوه بر کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان و همسایه های شمالی که بیشترین گردشگران سلامتی هستند که به ایران می آیند حتی از شمال آفریقا و اروپا نیز بیماران برای درمان برای درمان به ایران سفر می کنند.

اسدی لاری گفت: تفاوت قیمت ارز از سال گذشته که رشد سه برابری داشته، قیمت خدمات پزشکی را در ایران رقابتی تر و تحریم ها نیز انگیزه مراکز درمانی را برای جذب بیمار خارجی بیشتر کرده و ظرفیت بزرگی را برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد کرده که باید از این فرصت استفاده کرد البته این ظرفیت تا حدی باید مورد استفاده قرار گیرد که خدشه ای به خدمات درمانی مورد نیاز مردم کشور وارد نشود.
مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت افزود: جمهوری اسلامی ایران رتبه ۱۶ را در تولید علم در دنیا دارد و در منطقه رتبه اول را دارد و امکان تبادل علمی و آموزشی به خصوص در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی زمینه افزایش همکاری وجود دارد.

اسدی لاری افزود: ۵۹۰ دانشجوی افغانستانی اکنون در دانشگاههای علوم پزشکی در حال تحصیل هستند از جمله ۴۰ دانشجوی علوم پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۵۰ درصد تخفیف تحصیل می کنند.

تکنولوژی سلامت هر روز در ایران به روز می شود

سفیر افغانستان در ایران نیز در این مراسم گفت: دو ملت افغانستان و ایران مشترکات زیادی دارند. در حوزه پزشکی نیز افغانستان در ۲۰ سال گذشته پیشرفت های خوبی داشته اما با توجه پیشرفت های قابل توجه ایران در این حوزه، اشتیاق زیادی برای افزایش همکاری در این زمینه داریم.

عبدالغفور لیوال افزود: توسعه گردشگری سلامت به دو دلیل بین دو کشور قابل گسترش است یکی اینکه در ۴۰ سال گذشته میلیونها افغانستانی به صورت کوتاه مدت و بلندمدت در ایران اقامت داشته اند و نسل بعدی آنها در ایران به دنیا آمده اند.
 وی ادامه داد: تکنولوژی سلامت هر روز در ایران به روز می شود و لوازم پزشکی و بیمارستان ها در ایران پیشرفت زیادی داشته است، امکان زیادی برای انتقال تجارب و همکاری وجود دارد که می توان از این فرصت برای مرهم نهادن بر زخم یکدیگر استفاده کرد.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =