افزایش ۲٫۵ برابری اعتبارات حوزه راه در استان اردبیل

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ردیف ملی توسعه راه‌های استان در سالجاری با ۲٫۵ برابر افزایش به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محبوب حیدری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: این افزایش اعتبارات حوزه راهسازی در اردبیل نشان از پیگیری استاندار اردبیل و مجموعه مدیریتی استان در به سرانجام رساندن پروژه‌های مشترک با سایر استان‌ها و تکمیل راه‌های مواصلاتی بوده است.

وی با بیان اینکه راه‌های شریانی استان اردبیل در سال ۹۵ بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار داشته که این رقم در سال ۹۷ با ۳٫۵ برابر افزایش به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: ما حتی در پایان سال ۹۷ به رغم کاهش اعتبارات عمرانی کشور با جذب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ملی موفق شدیم به توسعه بزرگراه‌های استان به ویژه محور اردبیل- سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی -امیرکندی – گرمی – بیله‌سوار کمک کنیم.

حیدری ادامه داد: وی با بیان اینکه از ردیف ملی تا ۷۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته و به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان منابع ملی برای تکمیل راه‌های مواصلاتی استان تامین شده است، تصریح کرد: امیدواریم در سفر رئیس جمهور نیز به صورت عمده برای پروژه‌های نیمه تمام حوزه راه بتوانیم جذب اعتبار را شاهد باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۷۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتر راه شریانی در استان اردبیل وجود دارد که همه آنها مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته‌اند.

حیدری اظهار کرد: از سال ۹۵ که مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی برعهده بنده گذاشته شد در دو حوزه راه و مسکن فعالیت‌هایمان را با جدیت تمام شروع کردیم به طوری که ثمره این تلاش‌ها و پیگیری‌ها ردیف‌دار شدن ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان در برخورداری از منابع ملی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از سال ۹۵ از مجموع ۷۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتر راه شریانی استان تنها ۲۵۰ کیلومتر ردیف اعتباری ملی داشت که ما در گام اول مطالعه و توسعه راه‌ها و امکان‌سنجی در این زمینه را هم در محدوده شمال و هم جنوب استان در اولویت قرار دادیم تا با اخذ مجوزهای قانونی این راه‌ها را از اعتبارات ملی بهره‌مند کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نمونه این اقدامات را بهره‌مندی محور اردبیل – سرچم از ردیف منابع ملی دانست و بیان کرد: در کنار اخذ مجوزهای لازم برای احداث بزرگراه تامین اعتبارات ملی در دستور کار قرار گرفت و ما سعی کردیم با حضور در تهران و از طریق سازمان برنامه و بودجه برای راه‌های شریانی استان اردبیل همه ساله در بودجه کشور اعتبارات خوبی را اخذ کنیم.

حیدری ادامه داد: سرجمع اعتبارات ملی ما در سال ۹۵ و ۹۶ بالغ بر ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان بوده که این رقم را در سال ۹۷ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش دادیم که حداقل ۳٫۵ برابر سال‌های گذشته بود.

اعتبارات عمرانی کشور ریالی افزایش نیافته بود

دبیر شورای راه و مسکن استان اردبیل گفت: در حالی که اعتبارات عمرانی کشور ریالی افزایش نیافته بود ما نسبت به تخصیص و جذب اعتبارات بیشتر برای راه‌های استان اقدام کردیم و سال گذشته حتی بیشتر از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ملی گرفتیم تا صرف تکمیل پروژه‌هایی نظیر اردبیل – سرچم، اردبیل- سه راهی صحرا -رضی -امیرکندی و گرمی به بیله‌سوار کنیم.

حیدری با بیان اینکه در سالجاری نیز به نسبت سال گذشته اعتبارات ملی حوزه راه ۲٫۵ برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: امسال ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه‌های استان در نظر گرفته شده است که در چند ماه گذشته حداقل ۱۲۰ میلیارد تومان آن که ۷۵ درصد اعتبارات ملی را شامل می‌شود تخصیص یافته است.

وی افزود: ما در محدوده استان اردبیل پروژه‌های حوزه راه را با جدیت نسبت به استان همسایه به پیش بردیم که نمونه آن احداث و تکمیل محور شال – مسوله – ماجولان بوده است که تنها پنج کیلومتر از عملیات آسفالت آن باقی است در حالی که استان گیلان هیچ اقدامی برای تکمیل این محور انجام نداده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با انتقاد از تخریب ناجوانمردانه برخی از رسانه‌ها به ویژه در فضای مجازی علیه مدیران پرتلاش گفت: در پروژه راهسازی کلور – درام نیز ما کار را به جد به پیش بردیم اما استان زنجان اقدامی برای تکمیل این مسیر انجام نداده و چنین تلاش‌هایی نباید از دید تحلیلگران و رسانه‌های مجازی مورد غفلت قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =