از نگهداری جغد شاخدار  در خانه تا جغد سفید مینیاتوری

روزگاری کبوتر و قناری و مرغ عشق محبوبترین پرندگان در خانه‌های ایرانی بودند. اما کم کم با گذشت زمان، طوطی و انواع عروس هلندی، جای خودشان را پیدا کردند و تبدیل به محبوب‌ترین پرندگان در صفحات خرید و فروش آنلاین یا بازارهای واقعی شدند.

به گزارش خبرآنلاین، امیر یک فروشنده پرندگان است و می‌گوید: «طوطی‌ها و عروس‌های هلندی نژادهای مختلفی دارند که از پانصد هزار تومان تا دو میلیون متغیر است و این اختلاف قیمت به جنسیت، سخنگو بودن، نژاد و سن بستگی دارد.»

اشرافی برای پرنده خود هزینه کند، تنها باید هزینه قفس که از ۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان است، ظرف آب و غذا که حدود ۳۰ هزار تومان است و هزینه غذای خشک (یا سرلاک) که بین ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان است را بپردازد. البته بخواهد از سلامت دائمی پرنده خودش مطمئن باشد، هزینه دامپزشکی و واکسن هم به این مجموعه اضافه می‌شود.»

اما از خرید و فروش پرندگان متداول که بگذریم، پرنده‌ای که روزی نشان نحسی بود و کسی فکرش را نمی‌کرد در خانه از آن نگهداری شود، جغد بود؛ اما اکنون این پرنده با وجود خطراتی که برای انسان ایجاد می‌کند و شرایط خاص زندگی، طرفداران خودش را دارد.

جغدهایی که به طور غیرقانونی در ایران خرید و فروش می‌شوند، جغدهای مینیاتوری، شاخدار و جغد سفید هستند که به ترتیب از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان و ۷۰۰ تا یک میلیون و دویست هزار تومان قیمت دارند. البته اگر کسی تمایل به خرید انواع دیگری مانند جغد سفید مینیاتوری داشته باشد باید تا ۵ میلیون برای آن هزینه کند.

همه این هزینه‌ها برای این پرنده در حالی است که ساعت بیداری و فعالیت، نیاز به فضای زیاد، گوشتخوار و شکارچی بودن جغد نگهداری آن را در خانه تبدیل به کاری سخت و حتی خطرناک می‌کند اما با این حال این موارد مانعی برای دوست داران آن نیست.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =