مقصدی غیرتکراری برای سفری به دل طبیعت

شهر کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه در غرب ایران است. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی برای ارائه به مسافران ایرانی و غیر ایرانی است.مسافران از چندین جاذبه تاریخی در داخل و خارج کرمانشاه و همچنین بسیاری از جاذبه‌های طبیعی خارج از این شهر بازدید می کنند.

جغرافیای کرمانشاه

این شهر با ارتفاع حدود 1200 متر از سطح دریا و دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است. میانگین دمای سالانه 14.5 درجه سانتی گراد و متوسط ​​بارندگی سالانه 1.5 میلی متر در کرمانشاه است.

رفتن به کرمانشاه

برای این سفر، وسایل حمل و نقل مختلفی پیش روی شماست. با تهیه بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه با هزینه‌ای مناسب از پایتخت به این شهر خواهید رسید. ضمن اینکه از سایر شهرها هم می‌توانید با اتوبوس به کرمانشاه بروید. در واقع ناوگان اتوبوسرانی در سراسر کشور گسترده است. همین گستردگی سفر به تمام شهرها را امکان‌پذیر و راحت کرده است.

قیمت بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه به عواملی نظیر نوع اتوبوس بستگی دارد. شما بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه را می‌توانید با قیمتی حدود 47 تا 66 هزار تومان تهیه کنید.

اتوبوس‌هایی که از تهران به کرمانشاه می‌روند، حرکت خود را از ترمینال غرب یا ترمینال بیهقی شروع می‌کنند. البته نام ترمینال روی بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه شما قید می‌شود.

جاذبه‌های کرمانشاه

کرمانشاه مرکز موسیقی سنتی ایرانی و کردی است. این شهر دارای چهره‌های برجسته ادبیات، هنر، تاریخ، علم و سیاست بوده است.

عمده تاسیسات صنعتی در این شهر شامل کارخانه‌های قند، پالایشگاه نفت، مجتمع پتروشیمی، کارخانه سیمان و یک کارخانه اسید سیتریک است که تنها یکی از واحدهای خاورمیانه است.

این شهر همچنین در افسانه‌ها مشهور است زیرا مربوط به یک داستان افسانه‌ای عاشقانه فارسی است. این داستان روایتی غم انگیز بین خسرو دوم (آخرین پادشاه امپراتوری ساسانی)، شیرین (معشوق خسرو) و فرهاد (سنگ شکنی که عاشق شیرین بود) روایت می‌کند.

در اینجا روش‌های مختلف سفر به کرمانشاه را ذکر کرده‌ایم:

با ماشین

مسیر تهران از کرمانشاه 500 کیلومتر است و با ماشین حدود 4 ساعت طول می‌کشد. از ساوه، همدان، اسدآباد، کنگاور می‌گذرد و سپس به کرمانشاه می‌رسد. همزمان با طی کردن این مسیر، می‌توانید از شهر تاریخی همدان نیز دیدن کنید. معبد چشمگیر آناهیتا در کنگاور نیز در جاده تهران از کرمانشاه قرار دارد.

مسیر دوم از کرمانشاه به سمت شهرهای قم، اراک، ملایر و نهاوند و سپس به کرمانشاه می‌رسد. این مسیر همچنین از حومه شهر عبور می‌کند. با این حال، کمی طولانی‌تر از مسیر اول است.

سفر به کرمانشاه با ماشین یا اتوبوس مسافربری امکان‌پذیر است. اتوبوس‌هایی که روزانه از پایانه‌های جنوبی، بیهقی و غربی تهران به کرمانشاه می‌روند.

با هواپیما

پروازهای هفتگی به کرمانشاه از تهران، مشهد، کیش، قشم، شیراز، عسلویه و بندرعباس انجام می‌شود. پرواز از فرودگاه مهرآباد به کرمانشاه حدود یک ساعت طول می‌کشد.

با قطار

قطارهای مسافربری که از ایستگاه راه آهن کرمانشاه به سمت تهران و مشهد وجود دارد. حدود 11 ساعت از تهران تا کرمانشاه و 21 ساعت از مشهد تا کرمانشاه با قطار طی می‌شود.

جمعیت و اقتصاد کرمانشاه

براساس سرشماری سال 2006، جمعیت این شهر حدود 950000 نفر بوده است. زبانی که بیشتر در کرمانشاه صحبت می‌شود کردی است.

میانگین بارندگی سالانه و رطوبت نسبی در این منطقه به حدی است که دامنه‌ها و دشت‌های کوهستان عمدتاً از جنگل‌ها و مراتع پوشیده شده و در برخی مناطق نیز از مزرعه‌های خشک استفاده می‌شود.

زنجیره زاگرس و فراهم آوردن پناهگاه‌های طبیعی و غارها دلایلی بود که کرمانشاه را به عنوان سکونتگاه مناسب برای انسان‌ها در عصر سنگ ساخت. کاوش‌های باستان شناسی ثابت می‌کند که مردم ماقبل تاریخ برای زندگی این منطقه را استفاده می‌کردند. قدمت اشیاء کشف شده حداقل به 200000 سال قبل باز می‌گردد.

بخش عمده رونق شهر به کشاورزی بستگی دارد. اما عوامل دیگری همچون فرآوری مواد غذایی، مصالح ساختمانی و صنایع دستی محلی مانند فرش یا قالی بافی، ساخت کفش پنبه‌ای (گوی)، کار چرمی و... نیز وجود دارد.

جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه مطمئناً ارزش دیدن دارد. میراث تاریخی غنی و همچنین جاذبه‌های طبیعی این منطقه، آن را دیدنی‌تر می‌کند.

اگر شما بخواهید با اتوبوس به کرمانشاه بروید دو مسیر وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

مسیر اول تهران به کرمانشاه :

از میان این دو مسیر، مسیر اول از شهرهای همدان و اسدآباد می‌گذرد و مسافت کرمانشاه تا تهران را در حدود ۵۰۰ کیلومتر می‌رساند. باید گفت کوتاه‌ترین مسیر از تهران به کرمانشاه این مسیر است.

فاصله زمانی کرمانشاه به تهران از این راه در حدود ۶ ساعت است.

مسیر دوم تهران به کرمانشاه :

در این مسیر فاصله تهران تا کرمانشاه ۵۷۷ کیلومتر است. برای رسیدن به کرمانشان شما از جاده‌های قم، اراک، ملایر و کنگاور می‌گذرید. زمانی که در این جاده‌ها صرف می‌کنید تا به کرمانشاه برسید 7 ساعت است.

مناطق گردشگری کرمانشاه

  • باتلاق نیلوفر
  • پارک کوهستان
  • دیواره بیستون
  • آبشار دربند

سفری ارزان به کرمانشاه با اتوبوس

اگر با خانواده‌تان می‌خواهید به این شهر زیبا سفر کنید و تمایل دارید این سفر اقتصادی و به‌صرفه باشد باید به شما بگوییم که سفر با اتوبوس بهترین انتخاب است. با اتوبوس علاوه بر اینکه می‌توانید هزینه‌های کمتری را متحمل شوید، می‌توانید تمامی جاده‌های زیبایی که در آن حرکت می‌کنید را تماشا کنید و از کوه‌ها، جاده‌ها، مناظر طبیعی و... در طول مسیر سفر لذت ببرید.

سفر طولانی با اتوبوس را لذت بخش کنید

همچنین می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به خرید بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه از علی بابا بپردازید. چراکه این شرکت مبتنی بر نیازهای مشتریان خدمات خود را ارائه می‌دهد. در صورت خرید بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه می‌توانید با ما در تماس باشید.

ما پیشنهاد می‌کنیم حتما این شهر باصفا و دیدنی را با مردمان عالی و خون‌گرم و انواع غذاها و خوراکی‌های لذید تجربه کنید و از گردش در آن لذت ببرید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337519