جزئیات ۱۰ خط متروی تهران/ پیگیری ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس

مهر نوشت: رئیس شورای شهر تهران، ضمن اعلام جزئیاتی از خط ۱۰ مترو تهران، گفت: پیگیری‌ها برای ورود ۱۵۰۰ اتوبوس به ناوگان شهری ادامه دارد.

محسن هاشمی، در مراسم افتتاح ۱۱ پروژه در منطقه دو ضمن تبریک روز ولادت حضرت زینب و گرامیداشت یاد امام و شهیدان و نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: قبل از هر چیز من از خداوند می‌خواهم حال خوشی برای مردم ما فراهم کند. تهران در صد سال اخیر شادی‌ها و شکست‌هایی داشته ولی الان در شرایط عجیبی قرار داریم به شکلی که در طول چهل سال گذشته ایران چنین وضعیتی را به خود ندیده است.

وی افزود: از ابتدا بحران‌هایی داشتیم از جمله برای مقابله با تجزیه طلبی و تثبیت انقلاب و یا جنگ تحمیلی و یا بحران ترورها و … بعد هم رحلت امام را داشتیم. همچنین حوادثی مانند حوادث تیرماه ۷۸ و حوادث ۸۸ و اخیراً بدترین حادثه‌ای که می‌شد دید ناآرامی‌های آبان ماه بود که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد.

هاشمی افزود: تمام این مسائل نشان می‌دهد در شرایط بحران‌های همزاد هستیم که بحران اقتصادی، رکود و تحریم و بیکاری همه دست به دست هم داده و ناهنجاری‌ها را کم کم به اوج می‌رساند. امیدوارم در شرایطی که حال خوشی نداریم، ما مدیران و کسانی که انتخاب شده اند به وظایف خود عمل کنند و ما دوباره بتوانیم خوشی و شادی را به جامعه ایران و تهران و منطقه فرحزاد برگردانیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: البته شرایط دشوار است اما ما نباید ناامید شویم. باید تلاشمان را مضاعف کنیم، در شهر تهران شهرداران مناطق و شورایاران این وظیفه مهم را بیشتر بر عهده دارند و مردم آنها را بیشتر می‌بینند. خوشبختانه جناب آقای کشت پور با همین پروژه‌ها تلاش می‌کنند که مسائل را حل کنند. مردم وقتی آرامش می‌گیرند که وضع اقتصاد ومحیط زندگی و شهرشان مناسب باشد. اگر ما بتوانیم این کار را انجام دهیم کار بزرگی است که من از شهرداران مختلف تهران درخواست دارم در این شرایط بحرانی تلاش کنند تا به مشکلات مردم چیزی اضافه نشود و اگر مردم برایشان روشن شود که آینده مناسبی دارند می‌توانند مشکلات را تحمل کنند.

هاشمی گفت: جامعه از ما به عنوان مدیران شهری توقع دارد شهری تمیز داشته باشیم و بعد به اولویتهای آنها بپردازیم. در کلانشهری مثل تهران آلودگی هوا و ترافیک مهم ترین مساله است پس باید حمل و نقل عمومی کارا و منظم و امن شکل بگیرد. از منطقه فرحزاد خط ۱۰ مترو هم عبور خواهد کرد. درست است که الان پول نداریم اما می‌توانیم از همین الان طراحی‌هایی انجام دهیم تا مردم ببینند که در آینده اتفاقات خوبی در این محل خواهد افتاد. اتوبوس رانی و حمل و نقل عمومی هم برنامه‌های خوبی دارد. طرح جامع پسماند که الان مطرح است تأثیر زیادی در مدیریت پسماند می‌گذارد. پسماند باید از مبدا تفکیک شود و اجازه ندهیم که این زباله‌ها به محل‌هایی مانند کهریزک منتقل شود که مشکلات بعدی را به وجود بیاورد.

رئیس شورای شهر تهران، با تاکید بر ایجاد فضای‌های مناسب برای فراغت شهروندان گفت: در این زمینه باید تلاش بیشتری کنیم. ضمن اینکه باید کاری کنیم این محیط‌ها طوری ارائه شود که محرومان و مستضعفان هم بتوانند ازآن بهره برداری کنند.

وی به مشکلات محله فرحزاد اشاره کرد و گفت: در این جلسه حرف‌های مناسبی زده شد و قبلاً هم شورایاران به دفتر من آمده اند و مفصل صحبت کرده ایم. مسائل ساخت و ساز در روددره ها نیاز به کمک‌های فرامنطقه ای دارد. مشکلاتی که اسناد مالکیت در این منطقه دارد مسأله‌ای است که خارج از اختیارات شورا و شهرداری است و باید نهادهای بالادستی درباره آن تصمیم بگیرند.

هاشمی در جمع خبرنگاران نیز گفت: می‌دانید که ما در شهر تهران دو نوع پروژه داریم؛ پروژه‌های کوچک مقیاس محلی که امروز تعدادی از آنها افتتاح شد که برای حال خوش مردم مؤثر است ولی در عین حال نباید پروژه‌های بزرگ فرامنطقه ای را فراموش کنیم.

هاشمی افزود: منطقه سعادت آباد خط ۷ مترو را دارد که چند ایستگاه آن باقیمانده است که به زودی افتتاح می‌شود و خط ده هم باید طراحی شود و مصوبه شورای عالی ترافیک را بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تهران هم اکنون ۷ خط مترو دارد که مصوبه شورای عالی ترافیک را گرفته است اما باقیمانده خطوط تا ۱۲ و چهار خط ال آر تی باید تصویب شود. خط ۱۰ از شهرک وردآورد آغاز می‌شود، بعد از منطقه ۵ و ۲۲ به منطقه ۲ می‌رسد و از منطقه دو به یک، سه و بعد به ۴ و ۸ می‌رود و با همه خطوط تقاطع دارد و از خطوط بسیار مهم است که باید زودتر تصویب شود. خطوط اتوبوس رانی مکمل این خط هم باید شکل بگیرد.

وی به مشکلات محله فرحزاد اشاره کرد و گفت: فرحزاد دو مشکل اساسی دارد یکی تصرفات مردم از ده‌ها سال قبل است و اسناد مالکیتش هم مورد پسند حکومت نیست. دوم طرح تفصیلی فرحزاد است که مصوباتی داشته اما هنوز متقن و دقیق نیست.

هاشمی افزود: من از آقای کشت پور شهردار منطقه دو خواستم این موضوع را پیگیری کند تا مشکلات مردم در این محله حل شود.

هاشمی درباره سخنان واعظی در خصوص اجازه به شهرداری برای خرید اتوبوس گفت: به گفته رئیس دفتر رئیس جمهور نمی‌شود کارها را پیش ببرد. ایشان می‌گوید حاضریم اجازاتی به شما بدهیم اما این اجازه‌ها باید در دستگاه‌هایی مصوب شود. به این حال ما مصوبات خوبی در این زمینه داریم که کافی است بر اساس مصوبه ۹۷ شورای اقتصاد که مجوز تهیه ۱۹ هزار اتوبوس برای کل کشور صادر شده است که سه هزار اتوبوس به تهران و کلان شهرها می‌رسد و از آن سه هزار ۱۵۰۰ اتوبوس به تهران اختصاص داده شده است و الان توپ در زمین شهرداری است که یا از داخل این را تهیه کند و یا به صورت سی وی یو وارد شود.

۲۳۵۲۳۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =