تحلیل متفاوت فلاحت پیشه از عملیات ترور سردار سلیمانی و یک توطئه آمریکایی /ذوالنوری: فرودگاه عراق نباید برای پرواز آمریکایی‌ها امنیت داشته باشد

ایسنا نوشت:یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهید سردار سلیمانی قربانی یک توطئه شده و ایشان در سرزمین کوفه به شهادت رسیده است، گفت که قطعا با توجه به محبوبیت سردار سلیمانی به عنوان قهرمان جنگ علیه تروریسم انتقامی فراسرزمینی و فراملی توسط دوستداران او گرفته خواهد شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی رهبر جنبش ضد تروریسم و ضد فتنه بود فتنه‌ای که داعش و آمریکا شکل دادند او قهرمان جنگ علیه تروریسم بود لذا خون‌خواهان او فراتر از مرزها عمل کردند و منافع آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

وی افزود: سردار سلیمانی قهرمان دنیای اسلام بود که آمریکایی‌ها با به شهادت رسیدن او تبدیل به منفورترین در تاریخ شدند و در معرض انتقام در فراتر از مرزها قرار خواهند گرفت.

فلاحت‌پیشه همچنین اظهار کرد: از ابتدای کشته شدن پیمانکاران آمریکایی تاکید داشتم که این دامی برای ایرانی‌ها است چون تلاش ترامپ این بود که برای گذر از استیضاح و رسوایی‌های گذشته و حال خود شرایط را تغییر دهد پیش از این هم آمریکایی‌ها، افراد و نیروهایی از خود را برای بهانه‌سازی می‌کشتند. پیش‌بینی کرده بودم که این دامی است که ایرانی‌ها را به کمینگاه بکشاند که این کار هم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید ملاحظاتی صورت می‌گرفت امنیت فرودگاه‌های عراق به صورت پیمانکاری توسط شرکت‌هایی از برخی کشورهای غربی همچون آمریکا و انگلیس تامین می‌شود یعنی آنها علاوه بر استقرار در مراکز حساس امنیتی عراق و کسب سود مالی، سود اطلاعاتی و امنیتی برای خیانت علیه مقاومت و علیه سردار سلیمانی کسب کردند کما این‌که پیش از این هم آمریکایی‌ها جایزه‌ای برای سردار تعیین کرده بودند، لذا در وهله اول که معتقدم که سردار سلیمانی قربانی یک توطئه شد ایشان در سرزمین کوفه به شهادت رسید یعنی جایی که همواره محل خیانت بوده باید به این موضوع از ابتدا توجه می‌شد نمی‌دانم چرا توجهات لازم صورت نگرفت با این‌که مشخص بود دامی برای ایران و جمهوری اسلامی و خود شهید سلیمانی پهن شده است. البته که ایشان به هدف والای خود رسید.

وی شهادت سردار سلیمانی را مصیبتی برای دنیای اسلام خواند و گفت که آمریکایی‌ها با شهید کردن این قهرمان اسلام که قلمروی نفوذش فراتر از حوزه ملی و سرزمینی بود بیش از گذشته خود را تبدیل به کشور منفور تاریخ کرده که انتقام سخت فراسرزمینی و فراملی در انتظارشان خواهد بود.

ذوالنوری: آمریکا دیگر خواب راحت نخواهد داشت

مجتبی ذوالنوی نیز در گفت‌وگویی با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به پیشگاه مردم شریف جهان اسلام و جبهه جهانی مقاومت، مقام معظم رهبری و مقام معظم رهبری و خانواده این عزیز تسلیت می‌گویم. افرادی که تا به امروز اسمشان در لیست خانواده شهدا ثبت نشده بود از امروز همگی جزو خانواده شهدای حوزه مقاومت هستند، چرا که شهید قاسم سلیمانی تنها متعلق به یک خانواده نبود بلکه متعلق به کل جهان اسلام بود.

وی در ادامه اظهار کرد: شهادت ایشان موجی جدید را در منطقه و دنیا رقم می‌زند امروز شاهد بودیم که خیلی از پروفایل‌ها تغییر کرد و در همه آنها ثبت شده من قاسم سلیمانی هستم. قطعا خون شهید قاسم سلیمانی و شهدای حشد الشعبی و حوزه مقاومت ریشه نیروهای بیگانه را از منطقه خواهد زد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا آمریکا از این پس خواب راحتی در منطقه نخواهد داشت. حرکت قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت و این حرکت قاسم سلیمانی پرور است. دشمنان باید این موضوع را درک کنند که شهادت قاسم سلیمانی انسجام و وحدت داخلی ما را مستحکم‌تر خواهد کرد و از سوی دیگر در سراسر منطقه و جهان اسلام شاهد انسجام بیشتر جبهه مقاومت در مقابل نظام سلطه خواهیم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: کمترین توقع ما از ملت و دولت عراق این است که جلوی خروج کارمندان سفارت آمریکا از بغداد را بگیرند. فرودگاه عراق نباید برای پرواز آمریکایی‌ها امنیت داشته باشد. این جنایت آمریکایی‌ها توهینی به تمامیت ارضی عراق و حاکمیت این کشور است. ان‌شاءالله آشوب‌های داخلی عراق نیز کنار رفته و مردم عراق با انسجام در برابر زورگویان خواهند ایستاد.

وی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی امروز جلسه‌ای را تشکیل داده و تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنند. صبر ما زیاد است و قطعا عجولانه تصمیم نمی‌گیریم. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز بعد از جلسه شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای تشکیل خواهد داد تا راه‌های اجرایی شدن تدابیر شورای عالی امنیت ملی را بررسی کند. مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت سازوکار خروش و خشم ملت علیه آمریکا و انتقام ملت را بررسی کرده و به وظیفه خود عمل می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بازخوردهای جهانی جنایات آمریکایی‌ها بیان کرد: ما شاهد هستیم که سناتورها و مسئولان آمریکایی به شدت وحشت کرده‌اند و از ترامپ انتقاد می‌کنند، چرا که او وعده داده بود که به جنگ‌های منطقه‌ای پایان می‌دهد، اما آنها نیز بر این باور هستند این سرآغاز کشته شدن نیروهای آمریکایی در منطقه است. آتشی که ترامپ روشن کرده است دامن سربازان آنها را در منطقه خواهد گرفت. قطعا ما این جنایت را بی‌جواب نمی‌گذاریم.

ذوالنور در پایان اظهار کرد: آمریکا 36 پایگاه در منطقه دارد که در تیررس جمهوری اسلامی ایران است نزدیک‌ترین پایگاه به ایران در بحرین است و دورترین آن در جزیره‌ای در اقیانوس هند. اگر قرار است که آمریکایی‌ها نیروی ما را در کشوری دیگر هدف قرار دهند قطعا برای ما این اقدام در منطقه ساده‌تر است.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338145

برچسب‌ها