واکنش‌های ادامه دار سیاسیون به شهادت سردار سلیمانی/مطهری:ترامپ اختلال روانی دارد /آملی لاریجانی:سردار به آرزوی دیرینه خود رسید

علی لاریجانی، مجید انصاری، محتشمی پور، علی مطهری، آملی لاریجانی و سعید جلیلی از جمله افرادی بودند که شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

در پیام علی مطهری آمده است: شهادت سردار سلیمانی آغازی است برای اخراج آمریکا از خاورمیانه و آغازی است برای آزادی فلسطین. ترامپ جنایتکار از یک طرف می گوید ما دنبال جنگ نیستیم و از طرف دیگر سردار بزرگ ایران را ترور می کند. این یعنی اختلال روانی ناشی از ترس و ضعف. انتقام خون این شهدا خصوصاً سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برای آمریکا و اسرائیل دردناک خواهد بود.

آمریکایی‌ها تاوان شهادت سردار سلیمانی را می‌پردازند

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی،  با تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی گفت:این شهید بزرگوار خصوصیات ارزشمندی داشت که هیچ‌گاه از ذهن ما محو نمی‌شود. ایشان فردی بود که برای انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب و همچنین درد مسلمانان فردی پاکباخته بود. در طول این ۳۷ سالی که ایشان را می‌شناسم آگاه بودم که ایشان دارای ویژگی‌های ممتاز  و فردی غیور بود.

بنابر آنچه ایسنا نوشته است، وی ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی با غیرت نسبت به انقلاب اسلامی، منافع ملت ایران و دردهای مسلمانان حساسیت داشت و با شجاعت در مسیر کار خود با دقت نظر عمل می‌کرد و فردی بسیار باهوش بود. اگر در رسانه‌های خارجی می‌بینید او را یک شخصیت ممتاز می‌دانند به دلیل دقت‌ نظرهایی بود که ایشان در کارشان داشتند.

وی همچنین اظهار کرد: این سردار سرافراز همیشه در مسیر کار خود با دقت زیادی قدم برمی‌داشت و در سال‌های اخیر در نیروی قدس فعالیت داشت از یک پختگی بسیار خوبی برخوردار بود و با تمام وجود شبانه‌روز در مسیر کارش فعال بود.

وی افزود: سردار قاسم سلیمانی شخصیت بسیار مهمی است. ما باید به این موضوع توجه کنیم در انقلاب اسلامی شهادت این افراد بزرگ موجب رویش‌های بعدی می‌شود. در ابتدای پیروزی انقلاب نیز شخصیت‌های بزرگی مانند شهید بهشتی، باهنر و رجایی به شهادت رسیدند که مسیر انقلاب با خون این بزرگان تداوم پیدا کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز در آینده انقلاب نقش بسیار مهمی خواهد داشت. این اقدام آمریکایی‌ها خطای بسیار بزرگی بود و دراین کار بسیار بی‌تدبیرانه عمل کردند. باید بدانند که در نتیجه این کار به دست خودشان یک وضعیت ناامنی را ایجاد کردند و خسارتی را برای خودشان در پی خواهد داشت. آنها با جفایی که به ملت ایران کردند و سردار عظیم‌الشان را از مردم ایران گرفتند تاوانش را خواهند داد. ما نمی‌خواستیم که این شرایط در منطقه ایجاد شود خود آمریکایی‌ها این آشفتگی را ایجاد کردند.

پیام تبریک و تسلیت مجید انصاری به مناسبت شهادت سردار سلیمانی

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیامی را صادر کرد.

به گزارش جماران، متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

بالأخره برادر عزیزم حاج قاسم سلیمانی بعد از ۴۰ سال دلدادگی و بی قراری در وادی شهادت به آرزویش رسید. او گم شده خود را سنگر به سنگر در جبهه گسترده هشت سال دفاع مقدس جست و جو می کرد. او عاشق و فرمانبردار امام بود و در این مسیرتنها نبود. او رهبری روحی و فرماندهی عملیاتی هزاران جوان عاشق را در جبهه های حق علیه باطل عهده دار بود.

ایمان راسخ، اخلاص، زهد و بی اعتنایی به دنیا، مهربانی و غمخواری مدام برای مردم، شجاعت کم نظیر و چیرگی و تجربه زیاد در فنون رزمی، از او فرماندهی محبوب، سیاستمداری باهوش و الگویی الهام بخش برای جوانان مؤمن و سلحشور ساخته بود.

هر زمان که به دیدار او می رفتم، خصوصا آخرین دیدار، برق ایمان و شهادت را در نگاه و کلام آرام و دلنشینش حس می کردم. بدون مبالغه، من او را مصداق عینی و عملی مالک اشتر می دیدم. بعد از اتمام جنگ هشت ساله هرگز به دنبال نام و نشان نرفت و همچنان شیدای دیدار دوست با ردای خونین شهادت بود؛ و ایمان داشت که راه میانبر به خانه محبوب از میدان جنگ با دشمنان خدا و خلق خدا می گذرد که «انّ الْجَهادَ بابٌ مِنْ ابْوابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللهُ لِخاصَّةِ اوْلِیائِهِ‌».

لذا با دعوت دولت های اسلامی منطقه و به فرمان فرمانده معظم کل قوا، به یاری مسلمانان در نبرد علیه آمریکا، اسرائیل، داعش و دیگر راهزنان حق و عدالت شتافت و آنچنان جنگید که به اسطوره مقاومت، شجاعت و فرماندهی تبدیل گردید.

بالأخره سحرگاه امروز به همراه جمعی از یاران و همرزمان در سرزمین حضرت مولی امیرالمؤمنین(ع) و دیگر امامان شهید به دست پلید دشمنان انسانیت، شیطان بزرگ آمریکا، مظلومانه و در عین حال سرافرازانه، همچون مولایش اباعبدالله الحسین(ع) به فیض شهادت نائل آمد و به خیل شهیدان و امام شهیدان حضرت روح الله پیوست.

اینک بر کرانه یاد و خاطرات آن دریای مهربان و امواج خروشان «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم»، ناباورانه شهادتش را تبریک و مصیبت جانکاه فقدان را به امت بزرگ اسلام، ملت شریف ایران، رهبر معظم انقلاب، خانواده سربلند و صبور آن شهید و مردم داغدار خطه استان کرمان تسلیت می گویم.

پیام تسلیت علی اکبر محتشمی پور

علی اکبر محتشمی پور، عضو مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت دوران جنگ نیز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

آملی لاریجانی: سردار سلیمانی به آرزوی دیرین خود رسید

همچنین آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز جمعه در پی شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با صدور پیام تبریک و تسلیتی، اظهار داشت: شهادت سردار سرافراز اسلام، ولایت و مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب تاثر عمیق اینجانب شد.

وی افزود: مجاهد عظیم‌الشان ما پس از عمری جهاد و مبارزه با استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار به آرزوی دیرین خود رسید و به خیل شهدای اسلام و انقلاب اسلامی پیوست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهادت این مجاهد عالیقدر را به محضر حضرت بقیه الاعظم(عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی و همه یاران و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، به‌ویژه خانواده معظم و صبور شهید والامقام تبریک و تسلیت گفت.

آملی لاریجانی تصریح کرد: این اقدام ددمنشانه و حماقت‌آمیز دولت تروریست و جنایتکار آمریکا عزم مبارزان جبهه مقاومت را در راه مبارزه با استکبار جهانی و نابودی نهایی آنان جزم‌تر خواهد کرد و بزودی شاهد اضمحلال همه آنان خواهیم بود.

جلیلی: سردار سلیمانی بارها طعم شکست را به رؤسای جمهور آمریکا چشاند

در پی ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و همراهان وی از جمله شهید ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی (نیروهای مردمی عراق) سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی صادر کرد.‌

‌متن پیام جلیلی بدین شرح است:‌

‌بسم الله الرحمن الرحیم‌

قاسم سلیمانی سردار محبوب امت اسلامی به آرزوی دیرین خود، شهادت، دست یافت.‌ او قهرمان مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که بارها طعم شکست را به رؤسای جمهور آمریکا چشاند و به جهانیان نشان داد قدرت مستکبران چقدر سست و لرزان است.‌

شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه و روی‌آوردن او به تروریسم، گواهی روشن بر ضعف آمریکا در برابر قدرت مقاومت است. سلیمانی نماد مقاومت و کارآمدی تفکر بسیجی در عرصۀ جهانی بود.‌

او مصداق بارز کسانی بود که امام علی (ع) دربارۀ آن‌ها فرمود:‌

«دُعُوا للجهاد فأجابوا، و وثِقوا بالقائد فاتّبَعوه،‌
دعوت جهاد را پذیرفته و به رهبر خود اطمینان داشته و از او پیروی کردند»‌

شهادت پرافتخار به‌دست فاجرترین افراد، صدق کلام امیرمؤمنان(ع) را دربارۀ او نشان داد که:‌ «تعاقدوا علی المنیّة، و أبرد بِرُؤوسهم إلی الفجرة،‌
پیمان جانبازی بستند و سرهاشان را برای فاجران فرستادند.»‌

اینک خون پاک او و یار دیرینش شهید بزرگوار ابومهدی المهندس نقطۀ عطفی برای اعتلاء مسیر مقاومت و پیروزی‌های بیشتر امت اسلامی خواهد بود که شکستی سنگین‌تر از گذشته را بر رژیم حاکم بر آمریکا خواهد چشاند.‌

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =