کلنگ زنی بزرگ ترین پروژه فیبر نوری در اراک/
اضافه شدن۲۰ دستگاه اتوبوس جدید با سوخت یورو۴

شهردار اراک همزمان با کلنگ زنی بزرگترین پروژه زیر ساختی فناوری اراک، از اضافه شدن ۲۰دستگاه اتوبوس جدید با سوخت یورو ۴به ۸خط شهری، هر کدام به ارزش ۲میلیارد تومان، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، شفیعی شهردار اراک در آیین کلنگ زنی احداث پروژه فیبر نوری به طول ۵۰ کیلومتر به عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی فناوری که با همکاری مشترک بین شهرداری و شرکت ایرانسل در راستای ارتقا شهر هوشمند اراک برگزار شد بیان کرد: به‌دنبال هوشمندسازی شهرهای مختلف در سراسر دنیا، این پروژه به‌عنوان نخستین بستر زیرساختی برای نیل به شهر هوشمند و الکترونیک در این شهر به‌شمار می‌رود.

وی در خصوص افزایش خدمات الکترونیکی به  شهر اراک تصریح کرد: پس از بهره‌برداری از این پروژه، خدمات الکترونیکی مجموعه مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف به شهروندان فزونی می یابد تا مردم به‌راحتی عمده امور خود را در سطح شهر در حوزه مدیریت شهری به‌صورت الکترونیکی و سهل انجام دهند.

شهردار اراک در رابطه با چشم انداز شهرداری در سال آینده اظهار کرد: در کنار اتفاقات بزرگِ حوزه عمرانی که در سطح شهر در حال انجام بوده، به‌کارگیری از تکنولوژی‌های روز دنیا برای رفاه حال مردم، چشم‌انداز مهم شهرداری اراک در آینده است.

 شفیعی با اشاره به اینکه موضوعات هوشمند سازی شهر را به عنوان پایه و اساس توسعه پایدار شهر آغاز  خواهیم کرد، متذکر شد: شهر هوشمند موضوعات مختلفی دارد، یکی از موضوعات اصلی توجه به زیر ساخت است که از جمله مدیریت ترافیک  ، مشارکت مردم و... و. سایر مسائل در بحث سخت افزار و نرم افزار مورد توجه قرار گرفته و امروز قدم اول را در این راستا بر خواهیم داشت.

*۲۰ دستگاه اتوبوس جدید با سوخت یورو۴، وارد ۸ خط شهری اراک شدند

به گزارش خبر آنلاین مرکزی، بعد از مراسم کلنگ زنی فیبر نوری همزمان با میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س)، با حضور شفیعی شهردار اراک، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اراک، معاونین و مدیران شهرداری، ۲۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا با سوخت یورو ۴ و بدون هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی، جهت ارایه خدمات حمل و نقل عمومی به شهروندان، به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک ملحق شد و جایگزین اتوبوس های فرسوده شهری شدند.

شهردار اراک در رابطه با مسیر این ۲۰دستگاه اتوبوس گفت : این اتوبوس هادر هشت خط مستقر خواهند شد که شامل خط سنجان و ضامنجان (۵دستگاه)، فاز ۱ و ۲ کوی شهید بهشتی(۴ دستگاه)،  کوی قدس (۲دستگاه)، کوی رضوی(۱ دستگاه)
، دانشگاه فلق(۲ دستگاه)، کوی امام علی(ع) (۱ دستگاه)،  کوی جوادیه (۴ دستگاه) و  کوی امیرکبیر(۱ دستگاه) در خدمت شهروندان اراک می باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =