روسای جدید دادگستری شهرهای رامسر و چالوس معرفی شدند

در آیینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری،رئیس کل دادگستری مازندران، روسای جدید دادگستری شهرستان های رامسر و چالوس معرفی شدند.

 به گزارش خبرآنلاین ،حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری رامسربا تاکید بر سلامت و کارآمدی در کارو انجام وظایف سازمانی ،اظهارداشت : سلامت وکارامدی دستگاه قضایی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است وباید درکنار این دو ویژگی برجسته ومهم ،همواره نفوذ ناپذیر نیز باشیم وبه تعریف و تمجید و یا ناسزا توجه نکرده بلکه حق و محتویات پرونده را مدنظر قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری مازندران  تصریح کرد: برای رسیدن به ویژگی های سلامت وکارامدی ،  قضات باید خود را به سلاح تقوا ، انجام واجبات و پرهیز از گناه، مجهز کنند چرا که تقوا، مانعی بزرگ برای جلوگیری از تبعیت هوای نفس است و کسی که  سخن از عدل و قضا می کند باید از هوای نفس دوری کند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه لازمه کارآمد بودن، تقوامحوری، داشتن روحیه جهادی وانقلابی ومردمداری است گفت: دراین شهرستان ،شاهد اطاله دادرسی هستیم که باید با تقویت شوراهای حل اختلاف وبا عزمی راسخ و نسبت به کاهش موجودی شعب  تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه کار در دستگاه قضایی با چند ساعت وقت محدود اداری پیش نمی‌رود گفت: تا زمانی که پرونده و ارباب رجوع است باید کار کرد تا شاهد کاهش پرونده‌ها باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم با کارآمدی دستگاه قضا و همچنین کار و همت بیشتر در خدمت ‌رسانی به مردم انجام وظیفه کنیم، ادامه داد: دستگاه قضایی کشور و استان تعطیلی ندارد وقضات وکارکنانی داریم که در عصر و یا روزهای تعطیل نیز مشغول کار هستند و گاهی پرونده را با خود به منزل برده و کار می‌کنند.

رییس کل دادگستری مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اداراتی مانند منابع طبیعی، محیط زیست باید همکاری کنند تا مجالی به متجاوزان عرصه‌های جنگل و منابع طبیعی داده نشود گفت:عملکرد هاباید بگونه ای باشد که هزینه تجاوز به جنگل و منابع طبیعی در استان بالا برود.

عالی ترین مقام قضائی استان تصریح کرد:  باید ما وهمه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه هوشیار باشیم و نگذاریم که منابع و محیط زیست نابود شود،  بدیهی است اگر قانون به درستی اجرا شود این افراد جرات ارتکاب جرم را نخواهند داشت.

شایان ذکر است،  دراین مراسم اززحمات ارزشمند ساسان خواجه خسان رییس پیشین دادگستری رامسر تقدیرو مرتضی کاردان بعنوان رییس جدید  دادگستری رامسر معارفه شد.

همچنین در مراسمی دیگر،ضمن تکریم وتقدیر اززحمات  ارزشمند سید ناصر احمدی رئیس پیشین دادگستری چالوس،علی ادبی فیروزجایی بعنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معارفه شد.

رئیس  کل دادگستری استان مازندران دراین مراسم گفت : تلاش دستگاه قضایی باید به گونه ای باشد از اطاله دادرسی پرونده ها در محاکم قضایی جلوگیری شود.

وی گفت : این مهم، زمانی محقق می شود که شورای حل اختلاف و نهادهای صلح و سازش در دادگستری تقویت شود تا پرونده های ورودی به دادسراها کاهش پیدا کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =