کاخ سفید: ترامپ از حمله به تاسیسات آمریکا مطلع شد /مقام آمریکایی: فقط عین الاسد نیست، تمام پایگاه هایمان هدف قرار گرفته است

فارس نوشت: پایگاه هوایی عین الاسد توسط ده‌ها فروند موشک‌ بالستیک زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد اصابت قرار گرفت.

در ادامه تحولات مربوط به این حمله تا این لحظه آمده است؛

*شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه تعداد راکت‌هایی که به عین‌الاسد اصابت کرده را دست‌کم ۱۰ فروند عنوان کرده است.

*یک سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما از گزارش‌ها درباره حمله به تأسیسات آمریکا در عراق مطلع شده‌ایم. ترامپ در جریان گزارش‌ها قرار گرفته، وضعیت را به دقت تحت نظر دارد و در حال مشورت با تیم امنیتی خود است.»

*خبرنگار نظامی المانیتور به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گفته نه فقط عین الأسد، بلکه تمام پایگاه‌هایمان در عراق هدف حمله گسترده قرار گرفته است. در این حملات از موشک‌های کروز و بالستیک کوتاه‌برد استفاده شده است. 

*واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع در وزارت دفاع آمریکا حمله به عین‌الاسد را تأیید کرده است. یک مقام ارشد پنتاگون نیز در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز این حمله را تأیید کرد. او گفت: «از طرف ایران، مورد حمله موشکی قرار گرفته‌ایم. موشک‌ها، موشک‌های کروز یا موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد هستند.»

*در همین حال، منابعی دیگر از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در «اربیل» خبر داده‌اند. گفته می‌شود بالگردهای آمریکایی در حال پرواز بر فراز این شهر هستند. 

*منابع خبری مدعی شده‌اند دست‌کم ۵ راکت در این پایگاه یا در نزدیکی آن فرود آمده است. برخی منابع تعداد راکت‌های اصابت‌کرده را ۶ فروند عنوان کرده‌اند. «کارلا باب»، خبرنگار امور نظامی شبکه «صدای آمریکای انگلیسی» به نقل از منابع مطلع از حدود ۳۰ اصابت به پایگاه عین الأسد خبر داده است. 

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =