۰ نفر
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
هت‌تریک بوئینگ‌ در سقوط

فرهیختگان نوشت: حادثه روز گذشته، سومین سانحه سقوط بوئینگ‌های ۷۳۷ در فاصله ۲۰۱۸ تا ژانویه ۲۰۲۰ است که از این نظر، یک رکورد منفی محسوب می‌شود.

حادثه روز گذشته، سومین سانحه سقوط بوئینگ‌های ۷۳۷ در فاصله ۲۰۱۸ تا ژانویه ۲۰۲۰ است که از این نظر، یک رکورد منفی محسوب می‌شود. پیش از این نیز دو فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس در اندونزی و اتیوپی سقوط کرده بود که در پی آن، پرواز هواپیماهای ۷۳۷ مکس متوقف شد و غول هواپیماسازی بوئینگ خواستار جمع‌آوری این مدل برای بررسی و رفع عیب آن شده بود. در پی این سوانح و با انتشار گزارش‌های فنی از علل حوادث مذکور که بر نقص فنی این مدل هواپیما صحه گذاشت، شرکت هواپیماسازی بوئینگ ناچار شد تحت‌فشار افکار عمومی، تولید این مدل را از چند روز قبل یعنی ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ متوقف کند.گفتنی است ۷۳۷ مکس در زمره هواپیماهای narrow-body (باریک‌پیکر) بوده که نخستین فروند آن در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۶ به پرواز آزمایشی درآمد، اما سرتیفیکیت و مجوز پرواز آن هشتم می‌۲۰۱۷ برای پرواز رسمی صادر شد که هواپیمایی مالیندو ایر مالزی این مدل را خریده بود.

سقوط بوئینگ در مالزی

نخستین سقوط هواپیماهای ۷۳۷ مکس مربوط به ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ و متعلق به شرکت هواپیمایی لاین‌ایر مالزی بود که از فرودگاه سوکرانو در جاکارتا به فرودگاه دیپاتی امیر در بنگلادش عازم بود، اما ۱۳دقیقه پس از تیک‌آف، در دریای جاوای اندونزی سقوط کرد و ۱۸۹ مسافر آن جان باختند.

سقوط بوئینگ در اتیوپی

البته این سانحه هوایی به مالزی محدود نشد و دومین سقوط ۷۳۷ مکس نیز ۱۰ مارس ۲۰۱۹ بود که از فرودگاه آدیس‌آبابا در پایتخت اتیوپی عازم نایروبی پایتخت کنیا بود که ۶ دقیقه پس از بلندشدن، در شهر بیشوفوی اتیوپی سقوط کرد و ۱۵۷ مسافر آن در دم جان باختند.

۲۳۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =