از بمب‌گذاری منافقین تا اشتباه پدافند هوایی؛ احتمالاتی که مردم درباره سقوط هواپیمای اوکراینی گفتند

فارس نوشت: مردم از همه احتمالات در حادثه تلخ سقوط هواپیمای ۷۳۷ نوشتند. در این گزارش به برخی از آنها اشاره شده است.

دلمان پر است. این دی‌ماه هم از آن ماه‌های پر حادثه برای ایران شد. از شهادت سردار پرآوازه مقاومت تا جان باختن دلدادگان سردار دل‌ها در حادثه‌ای تلخ در کرمان و بعد هم حادثه هواپیما. باز هم «بوئینگ»؛ این برند معروف آمریکایی. خیلی‌ها هم «بوئینگ» را به خاطر مدل «مکس» می‌شناسند. مدلی که خیلی از کشورها به دلیل عدم ایمنی، پرواز آن را هوای خود ممنوع کردند.

اما از ساعات اول سقوط این هواپیما مردم واکنش‌های مختلفی داشتند. شادی و غرور سیلی محکمی که سپاه زد با غم از دست دادن تعدادی از هم‌وطنانمان ممزوج شد. در ادامه برخی از نظرات و مطالبات شما را می‌خوانیم.

اول| به آمریکا و منافقین بدبینیم

در همان ساعات اولیه یکی از کاربران از بدبینی خود به آمریکا نوشت و خواست تا در تحقیقات سقوط بوئینگ ۷۳۷ به بازخوانی جعبه سیاه بسنده نشود. نوشت: «تحقیقات درباره سقوط هواپیماهای آمریکایی بوئینگ آن هم از نوع ۷۳۷ طی سالهای اخیر را باید فراتر از بازخوانی جعبه های سیاه آنها مورد بررسی قرار داد. با توجه به نو بودن تمام بوئینگ‌های سقوط کرده و شناختی که از خوی آمریکایی داشته‌ایم بیم آن می‌رود دولت تروریستی ایالات متحده آمریکا از این ابزار برای هدف‌های غیر مشروع خود نیز استفاده کرده باشد. بدیهی است با توجه به تکنولوژی بالای صنعت هوایی و ابزارهای مختلف راداری و ماهواره‌ای که امکان استفاده از آنها با هر نیتی در هر کجای هواپیما وجود دارد، چه بسا ابزاری قابل کنترل برای انهدام و یا ایجاد نقص فنی عمدی پس از پرواز از سوی سازمان‌های مخفی دولت تروریستی آمریکا در هواپیماهای ساخت آمریکا جاسازی شده باشد تا در مواقع لزوم به کار گرفته شود. این یک اخطار جدی و بین‌المللی است که باید به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی سقوط مورد بررسی موشکافانه قرار بگیرد.»

کاربر دیگری هم از احتمال دست‌داشتن منافقین در سقوط هواپیمای ۷۳۷ نوشت: «من چهارماه پیش همین پرواز رو سوار شدم. مشخصات پرواز همونه، ۷۵۲، ترامپ گفته بود ۵۲ هدف ایرانی رو میزنیم با توجه به این که عادت داره اینطوری پز بده احتمال هدف‌گیری از پیش برنامه‌ریزی شده این پرواز با موشک دوش پرتاب هست، تماس‌هایی که از فرودگاه و اطراف اون زمان گرفته شده رو بررسی کنید که مختصات دادن.»

حق دارید. آنقدر آمریکا و منافقین و دست‌های کثیفشان در این سرزمین دست به جنایت زده‌اند که می‌دانیم هیچ ضربه‌ای از آنها به پیکرمان بعید نیست. به حول و قوه اللهی دستشان از منطقه کوتاه خواهد شد. این وعده رهبر انقلابمان است.

دوم| جای متهم و شاکی عوض نشود!

«پس از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین شایعات و گمانه‌زنی‌ها شروع شد. در ابتدا هدف قرار گرفتن آنها توسط آمریکا در پاسخ به حمله موشکی ایران به عین‌الاسد سپس شلیک گلوله و ضدهوایی به هواپیما پس از آن برخورد موشک‌هایی که به سمت عراق می‌رفت و در نهایت اشتباه پدافند هوایی شایعاتی بودند که از ابتدا مطرح شدند.»؛ این قسمتی از نوشته کاربر دیگری است. 

درست است؛ نباید جای شاکی و متهم عوض شود. بوئینگ اولین مظنون است. اما انگار طرفین درگیر اتفاقات و کشمکش‌های سیاسی شدند. در جای دیگری برایمان نوشتید: «اما نکته قابل تامل در این حادثه انحراف افکار عمومی از اصل قضیه بود و آن هم نقش شرکت بوئینگ و سابقه آتش‌سوزی در موتور این مدل از هواپیماها می‌باشد. به نظر می‌رسد شرکت بوئینگ از همان ابتدا با طرح شبهاتی در فضای رسانه‌ای درباره علت این حادثه به طور نامحسوسی در تلاش برای فرار از پاسخگویی بوده‌است. صد البته که در بین حوادث هفته گذشته نیز دولت آمریکا و مخالفین جمهوری اسلامی و رسانه‌های معاند به دنبال خبر و بهانه‌ای بودند و هستند تا از فشار حاصل از ترور شهید سلیمانی و پاسخ ایران فرار کنند و هدف اصلی هم افکار عمومی ایران است.»

بوئینگ باید پاسخگو باشد. پیشنهاد مردم اما این بود که در این زمان باید انگشت اتهام به سمت سازنده و متهم ردیف اول نشانه گرفته شود. کارشناسان و خبرگزاری‌ها به طور مشخص شرکت بوئینگ را که سابقه چنین اتفاقاتی را در کارنامه دارد مورد سوال قرار دهند و در یک تلاش هماهنگ در فضای مجازی و رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها این موضوع پررنگ و بزرگ شود تا شایعات بی‌اساس و مسخره‌ای که هیچ پایه علمی هم ندارند توسط معاندان در ذهن مردم رسوخ نکند.

سوم| چرا بوئینگ ۷۳۷ علیرغم ممنوعیت، در آسمان ایران پرواز کرده است؟

خیلی از مردم هم سوالشان این بود: چرا بوئینگ در آسمان ایران پرواز می‌کند؟ البته خب در جواب این سوال باید گفت که مدل «مکس» از این شرکت در اکثر کشورهای دنیا ممنوعیت پرواز دارد. نه این مدل. بهرحال شرکت بوئینگ در سراسر جهان و ایران دارای مدل‌های مختلفی از هواپیماهای شناخته‌شده و پرکار است. 

اما در آخر باید منتظر ماند و دید که بازخوانی جعبه‌سیاه در آخر چطور روی دشمنان این آب و خاک را سیاه می‌کند. فارس پیگیر است. نخواهیم گذاشت جنگ رسانه‌ها اتهام دروغ این جنایت را متوجه کشور عزیزمان کند.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =