مدیرعامل تامین اجتماعی: شستا از بنگاه‌داری خارج می‌شود

مهر نوشت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ما به دنبال کاهش سهام خود به زیر ۵۰ درصد در مجموعه شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی هستیم و شستا قطعا از بنگاه‌داری خارج می‌شود.

 مصطفی سالاری درباره اقدامات صورت گرفته برای خروج از بنگاه داری در شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: چند سالی است که موضوع خروج از بنگاه‌داری از شستا اعلام کرده‌ایم و این موضوع به این معناست که سهام تأمین اجتماعی در شرکت‌های سرمایه‌گذاری این سازمان کمتر از ۵۰ درصد باشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر مدیرعامل، کارکنان و کارمندان مجموعه شستا زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و ما برای خروج از بنگاه‌داری باید سهام خود را به کمتر از ۵۰ درصد برسانیم و در بخش‌های دیگر سهام خریداری کنیم و سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر این اقدام صورت گرفته است و سهم سازمان تأمین اجتماعی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مجمع عمومی سالانه مشخص می‌شود و ما به ازای سهامی که داریم سود لازم را دریافت می‌کنیم.

سالاری بیان داشت: تمامی صندوق‌های بازنشستگی در دنیا خروج از بنگاه‌داری را انجام داده‌اند و این کار مثمر ثمر بوده است و ما نیز باید به این سمت پیش برویم.

وی گفت: ما به دنبال آن نیستیم که کارخانه داری شویم ولی باید سهامدار باشیم و این اقدام ما میزان ارزش سهام ما را در آن شرکت کم نمی‌کند.

223231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =