۹ نفر
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
نفس دنیا در سینه حبس شد

ترور سردار ایرانی در عراق دنیا را در شوک عظیمی فرو برد، اینکه چه خواهد شد؟ صف آرایی منطقه ای به کدام سو کشیده می شود؟ و آیا جنگ منطقه ای یا فرامنطقه ای در راه است؟ این را کسی نمی داند! چون جهان در شوک است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهادت سردار قاسم سلیمانی دنیا را در بهت فرو برد. سی ان ان می گوید، ضامن نارنجک خاورمیانه کشیده شده است. فاکس نیوز می گوید دستاوردی به بزرگی کشته شدن بن لادن رخ داده است. پالتیکو از یک قمار خطرناک صحبت می کند و وارن زون می گوید نفس دنیا در سینه حبس شد.

به واقع نفس ها در سینه حبس است. کسی نمی داند فردا روز، رخ صفحه شطرنج به کدام سو می رود و کدام هدف را نشانه می گیرد؟ تبعاتی از جنس جنگ، خاورمیانه را تهدید می کند. گویی سیاستمداران و رهبران جهان مانند مرغ بال بسته، سردر گم در پی راهی برای جلوگیری از تبعات این ترور هستند. جمهوریخواهان ترامپ را مقدس شمردند و دموکرات ها او را یک احمق!

در واقع در سال 2020 پیشبینی می شد که سال جدید با بحران های عظیم اغاز شود. برخی ناظران معتقد بودند که درگیری ها میان ایران و اسرائیل شدت بیشتری خواهد گرفت و این تنش منجر به جنگی عظیم در خاورمیانه خواهد شد. اما اینکه این نظریه تا چه اندازه صحت داشته باشد و فرضیه ای منطقی تلقی شود، آینده و گذر زمان مشخص خواهد کرد. اینکه جمهوری اسلامی به این اقدام جنایتکارانه چه پاسخی دهد هنوز معلوم نیست اما با توجه به واکنش گروه های مقاومت در منطقه احتمالا صف ارایی جدیدی در عراق رخ دهد.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =