صادرات از مرزهای آذربایجان‌غربی ۷۴ درصد افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد : امسال میزان صادرات و واردات از مرزهای استان به ترتیب ۷۴ و ۷۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، بهنام شهدی در شهرستان پلدشت در مورد آخرین وضعیت صادرات از مرزهای استان، گفت :  میزان صادرات در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۴۲۴ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۴ درصد افزایش را نشان می دهد و پیش بینی می شود این میزان صادرات تا پایان سال به حدود ۲ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: در همین مدت  ۶۵۰ میلیون دلار واردات از مرزهای استان صورت گرفته که ۷۲ درصد افزایش را نشان می دهد و نشان از مثبت بودن تراز تجاری است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ادامه داد: در آذربایجان‌غربی ۶ بازارچه مرزی وجود دارد  که ۴ بازارچه مرزی بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۶ در گمرمات ادغام شدند و امور مربوط به پیله وری را توسط همین گمرکات انجام می دهند. همچنین ۲ بازارچه نیز بصورت مستقل زیر نظر فرمانداریها و استانداری فعالیت می کنند.
 
بهنام شهدی خاطرنشان کرد: امسال ۱۸۰ میلیون دلار در سه بخش به بازارچه های مرزی و برای تجارت مرزی ، بازارچه های مرزی و پیله وران اختصاص یافته است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =