وضعیت ترامپ برای انتخابات 2020 چطور است؟

امیرعلی ابوالفتح در یادداشتی به موضوع انتخابات 2020 و وضعیت ترامپ در آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برای استیضاح ترامپ در مجلس سنا نیاز است که بیست نماینده جمهوری خواه علیه رئیس جمهور آمریکا رای دهند. اما دموکرات ها چنین حمایتی را از سناتورهای جمهوری خواه ندیده اند و این اتفاق نخواهد افتاد.ا اگر پرونده به سنا ارجاع داده شود، این موضوع می تواند برای جمهوری خواهان یک دستاورد تلقی شود که از آن در انتخابات پیش رو در سال 2020 استفاده کنند. اما اگر این پرونده ادامه دار باشد و تکلیفش مشخص و روشن نشود، دموکرات ها می توانند از این موضوع در برابر رقیب جمهوری خواه خود استفاده کنند. این برای اولین بار در تاریخ نه چندان طولانی آمریکاست که یک رئیس جمهور در دوره اول ریاست جمهوری خود مورد استیضاح قرار می گیرد و این موضوع خواهد توانست بر ذهن رای دهندگان در زمان انتخابات که در ماه های آینده اتفاق می افتد، تاثیر بگذارد. به ویژه آنکه بخشی از رای دهندگان مستقل وجود دارند که با توجه به جهت گیری، نحوه حرف زدن و دستاوردهای یک کاندیدا رای خواهند داد و رویکرد حزبی ندارند.

محبوبیت ترامپ در حال حاضر و با توجه به نظرسنجی ها تغییری نکرده و همان چهل و چند درصد مانده است. اکثر کسانی که در آمریکا طرفدار دموکرات ها هستند، موافق استیضاح هم هستند و آنها طبیعتا به ترامپ رای نخواهند داد. جمهوری خواهان هم به نظر می رسد که نظر خود را تغییر نداده اند و مانند سابق و به همان درصدی که در سال 2016 از ترامپ حمایت می کردند، هنوز هم حامی او هستند.

مشروح این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    0 0
    اگر تمام علوم یکجا در سینه یک رئیس جمهور جمع شود واز او دانشمندی فرهیخته بسازد ولی ان دانشمند سعه صدر نداشته باشد مانند ترامپ یکساعته همه را بر باد خواهد داد سرخ شدن دست مال به دست شدن های ترامپ را مشاهده خواهید نمود................