۹۸ داوطلب انتخابات در کردستان تایید صلاحیت شدند

رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: طبق اعلام دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان ۹۸ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین خوش اقبال اظهار داشت: هیات‌های اجرایی در استان در مجموع ۲۴۶ نفر شامل (۲۲۴ نفر تایید صلاحیت و ۲۲ نفر عدم احراز صلاحیت) را به هیات نظارت بر انتخابات برای بررسی صلاحیت‌ها معرفی کرده بود.

رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: از سوی دفتر هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کردستان پس از مهلت قانونی صلاحیت ۹۸ نفر از داوطلبان تایید،  ۱۰۳ نفر رد صلاحیت شده و صلاحیت ۳۷ نفر دیگر نیز احراز نشد.

وی یادآور شد: هشت نفر از افراد معرفی شده از سوی هیات های اجرایی نیز حین و زمان بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت، انصراف خود را از داوطلبی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت مکتوب اعلام کردند.

خوش اقبال تاکید کرد: دفتر هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان امروز لیست داوطلبان تایید و عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت شده را به ستاد انتخابات حوزه های انتخابیه پنجگانه در کردستان اعلام کرد و این ستادها نیز داوطلبان را در جریان نتیجه بررسی‌ها قرار داد.

رییس ستاد انتخابات، تعداد تایید صلاحیت شدگان در حوزه های پنجگانه را شامل ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، ۲۸ نفر در حوزه انتخابیه بیجار، ۹ نفر در حوزه انتخابیه سقز و بانه، ۱۳ نفر در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان و ۱۴ نفر در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد اعلام کرد.

وی یادآور شد: طبق تقویم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبانی که نسبت به عدم احراز یا تایید صلاحیتشان اعتراض دارند می توانند از ۲۲ تا ۲۶ دی به مدت پنج روز شکایت خود را به شورای نگهبان ارایه کنند و این شورا نیز از امروز به مدت ۲۰روز  فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان تایید صلاحیت نشده، رسیدگی کند.

خوش اقبال گفت: برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه کردستان ۲۸۱ ثبت نام کرده بودند که ۳۵ نفر نیز در مهلت بررسی صلاحیت از سوی هیات اجرایی از ادامه روند انصراف داده بودند.استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره دارای ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار دارای یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان دارای یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه دارای یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مریوان و سروآباد نیز دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =