زیباترین خیابان های جهان معرفی شدند! +تصاویر

معمولاً طرح‌های خاص معماری با ساختمان‌های بزرگ و جسورانه شناخته می‌شوند، از آسمان‌خراش‌های مرتفع گرفته تا پل‌ها و فرودگاه‌هایی با موقعیت‌های شگفت‌انگیز! اما امروز قصد داریم وارد خیابان‌هایی شویم که به‌عنوان زیباترین خیابان‌های جهان شناخته می‌شوند، در این خیابان‌ها هنگام خرید در دل مناظر سفر می‌کنید و زیبایی‌هایشان را با تمام وجود حس می‌کنید.

با ما در لست سکند همراه باشید تا ۱۰ مورد از زیباترین خیابان‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

۱. خیابان لُمبارد، سان‌فرانسیسکو (آمریکا)

خیابان لمبارد، سان‌فرانسیسکو (Lombard St, San Francisco) به دلیل مدل مارپیچی خود شناخته می‌شود. این خیابان معمولاً به دلیل جذابیت ظاهرش یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های سانفرانسیسکو است. مشهور است که این خیابان غیرمستقیم‌ترین خیابان جهان است.

۲. فیلسوفرز واک، کیوتو (ژاپن)

در کنار کانال آب معابد گینکاکو – جی (Ginkaku-Ji) و نانزن- جی (Nanzen-Ji) ژاپن، مسیر پیاده‌روی فیلسوفرز واک (The Philosopher's Walk) قرار گرفته است که یکی از زیباترین خیابان‌ها برای عکاسی است. درختان گیلاس هر دو طرف این مسیر را احاطه کرده‌اند.

۳. خیابان کُبِرن، ادینبرا (بریتانیا)

خیابان کُبِرن (Cockburn Street) ایستگاه واورلی را به شهر قدیمی ادینبرا متصل می‌کند. این خیابان و ساختمان‌هایش یکی از بهترین نمونه‌های معماری و طراحی ویکتوریایی هستند. خیابان خمیده و شیب‌دار کبرن در دهه ۱۸۵۰ توسعه‌ یافته است. قبل از توسعه این خیابان، مسافران قطار مجبور بودند از پله‌های پرشیب و کوچه‌های تاریک عبور کنند.

۴. بلو سیتی، جوداپور (هند)

کوچه‌های باریک و به‌ظاهر بی‌پایان شهر جوداپور (Jodhpur) هند توسط بناهایی به رنگ آبی پوشیده شده‌اند و حس و حالی روحانی را منتقل می‌کنند. بهترین منظره این کوچه‌ها از بالای قلعه‌ای است که بر بلندای تپه قرار دارد.

۵. هوزیر لین، ملبورن (استرالیا)

شهر ملبورن به دلیل هنرهای خیابانی خود از شهرتی بین‌المللی برخوردار است. خیابان هوزیر لین (Hosier Lane) ملبورن مانند یک صحنه طراحی است که دیوارهایش توسط کارهای گرافیتی هنرمندانی از سراسر جهان پوشیده شده است. این طراحی‌ها آن‌قدر چشم‌نواز هستند که می‌توان در این منطقه یک تور پیاده‌روی برگزار کرد، توری که احساس هنری را در بازدیدکنندگان عمق می‌بخشد.

۶. دارک هجیز، انتریم (ایرلند شمالی)

خیابان دارک هجیز (The Dark Hedges) شهر انتریم (Antrim) ایرلند شمالی در دو طرف خود درختانی درهم‌رفته و بالغ دارد که این خیابان را به یکی از زیباترین خیابان‌های ایرلند شمالی و یکی از بهترین جاذبه‌های این کشور تبدیل کرده‌اند. زمان کاشت این درختان حدوداً به قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد ولی موضوعی که باعث شهرت این خیابان شده است، در وهله اول سریال گیم آو ترونز (Game of Thrones) بود و بعد از آن ظهور اینستاگرام که دارک هجیز را جهانی کردند.

۷. هلال سلطنتی، باث (انگلستان)

خیابان هلال سلطنتی (Royal Crescent) در شهر باث (Bath) انگلستان واقع‌ شده است. معماری این خیابان یکی از بهترین نمونه‌های معماری جُرجی (Georgian architecture) محسوب می‌شود. این قسمت از ۳۰ خانه مسکونی که بین سال‌های ۱۷۶۷- ۱۷۷۵ ساخته‌ شده‌اند، تشکیل‌ شده است. این خانه‌ها مشرف‌ به پارک سلطنتی ویکتوریا هستند که چمنزارهای آن شکوه و عظمتی مضاعف را به پارک و چشم‌انداز هلال سلطنتی می‌بخشد.

۸. ویا دِ کُرُناری، رم (ایتالیا)

خیابان ویا دِ کُرُناری (Via dei Coronari) یکی از ایده آل‌ترین خیابان‌ها برای قدم زدن و گشت‌وگذار است. قدمت بیشتر ساختمان‌های این خیابان به دوران رنسانس بازمی‌گردد. در آن دوران اشراف‌زادگان بنا بر بعضی دلایل مذهبی ساختمان‌های وسیعی را در این منطقه بنا نهادند.

۹. شهر قدیمی میکونوس (یونان)

شهر میکونوس (Mykonos) در یونان یکی از گردشگرپذیرترین مناطق یونان است. این شهر به دلیل ساحلی بودن، گردشگران بسیاری را در تابستان به خود جذب می‌کند. خیابان‌های پرپیچ‌وخم در بافت قدیمی شهر زیبای میکونوس، آرامش خاصی را برای گردشگران به همراه می‌آورند. کوچه‌هایی باریک که مغازه‌ها و خانه‌هایی سفید و آبی را در خود جای‌داده‌اند. این ساختمان کرکره‌ها و درب‌هایی به رنگ؛ قرمز، آبی و زرد دارند و این رنگ‌بندی متنوع زیبایی خاصی به بخش قدیمی شهر میکونوس بخشیده است.

۱۰. خیابان بِراواِز گراکت، آمستردام (هلند)

خیابان بِراواِز گراکت (Brouwersgracht) در کنار یک کانال آب واقع‌ شده است. در کنار این خیابان انبارهایی برای قرن هفدهم وجود دارد که معمولاً تجار ادویه از آن استفاده می‌کرده‌اند. خیابان بِراواِز گراکت را زیباترین خیابان آمستردام می‌دانند، در این خیابان نمادها و ساختمان‌هایی وجود دارد که گذشته پایتخت هلند را به‌عنوان یکی از قطب‌های تجارت جهان بیان می‌کند.

به نظر شما زیباترین خیابان‌های ایران چه خیابان‌هایی و در کدام شهرها هستند؟

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =