۷۰ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان فاقد برق هستند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیر مرکز کنترل فوریت‌های برق سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب موجب تخریب شبکه و شکستن بیش از ۲۵۰ پایه و قطع برق حدود ۳۰۰ روستا شده بود که بیشتر آن‌ها ترمیم شده و اکنون تنها ۷۰ روستا فاقد برق هستند.

مریم بنده‌ای مدیر مرکز کنترل فوریت‌های برق سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب شدید در جنوب این استان موجب تخریب شبکه و شکستن بیش از ۲۵۰ پایه و قطع برق حدود ۳۰۰ روستا شده بود که بیشتر آن‌ها ترمیم شده و اکنون تنها ۷۰ روستا فاقد برق هستند.

مریم بنده‌ای  اظهار داشت: ۷۰ روستا از مناطق نیکشهر، پلان، نگور، زرآباد، قصرقند، ایرانشهر، کنارک و دلگان فاقد برق هستند که به محض بازگشایی راه‌های ارتباطی عملیات برق دار کردن مجدد این روستاها نیز انجام خواهد شد.

او ادامه داد: باتوجه به بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب در روزهای گذشته مناطق نگور، پلان، نیکشهر، بنت، کنارک، زرآباد، چابهار، قصرقند، ایرانشهر و دلگان بیشترین میزان خاموشی‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر مرکز کنترل فوریت‌های برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی ۱۸۴ اکیپ اتفاقات و عملیات بخش اعظم خاموشی‌ها رفع شده است تصریح کرد: تیم ویژه عملیاتی با حضور معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق این استان در مناطق سیل زده مستقر هستند و به محض بازگشایی راه ها، در اسرع وقت نسبت به ترمیم شبکه‌های آسیب دیده اقدام خواهد شد.

او از مردم سیستان و بلوچستان خواست هشدارهای ایمنی در زمان بارندگی و آبگرفتکی را جدی بگیرند و در این مواقع از نزدیک شدن به تاسیسات برق از جمله دکل ها، پایه ها، و تابلوها جداً خودداری و در صورت مشاهده پارگی سیم هرگز به کانون خطر نزدیک نشده و فوراً با سامانه اتفاقات برق ۱۲۱ تماس حاصل کنند.

بارندگی و سیلاب راه ارتباطی ۵۰۰ روستای سیستان و بلوچستان را قطع و به زیرساخت‌های استان خسارات زیادی وارد کرده که با تلاش دستگاه‌های دست اندرکار و عضو ستاد بحران بخشی از راه‌های ارتباطی و برق و آب ترمیم شده است.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =