پرداخت تسهیلات بانکی در آمار بیکاری استان موثر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: کاهش آمار بیکاری در فصول مختلف با تسهیلات پرداختی بانک ها کاملا مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تسهیلات تبصره ۱٨ را دولت برای کمک واحدهای تولیدی در نظر گرفته است و باید از این ظرفیت قانونی استفاده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تاکنون فقط هشت میلیارد تومان تسهیلات از این محل پرداخت شده، ادامه داد: ۳۱ طرح به ارزش ۶۷ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده که باید ظرف ۱۰ روز آینده تعین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: مدیران بانک ها باید پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱٨ را جدی بگیرند و برای موانعی که وجود دارد راه حل استانی ارائه دهند.

فیروزی گفت: ما در حوزه کشاورزی ظرفیت های خوبی داریم و باید تلاش کنیم سهم استان را از این تبصره در بخش کشاورزی افزایش دهیم.

وی کاهش آمار بیکاری در فصول مختلف را با تسهیلات پرداختی بانک ها کاملا مرتبط دانست و افزود: هر زمان بانک ها تسهیلات مناسب پرداخت کرده اند به همان میزان بر اشتغال استان تاثیر مثبت داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تاکید دارد: از مدیران بانک ها انتظار داریم جهت کمک به تولید و رونق اشتغال استان برای پرداخت تسهیلات بیش از گذشته همت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =