روایتی از ۳۷ ساعت تحقیق و بررسی جزئیات اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی/ مجازات خاطیان چیست؟

معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح، گفت: ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ روز چهارشنبه به ستادکل نیروهای مسلح اطلاع داده شد که برخورد موشک به هواپیما محرز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سردار سرتیپ خلبان علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح درباره ماجرای برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی گفت: این اتفاق افتاد حدود ساعت ۶:۱۵ دقیقه رخ داده در حالی که فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ماموریت غرب کشور بود. بعد از یک ساعت یا ۴۵ دقیقه به ایشان اطلاع داده می شود که احتمالا این اتفاق با اصابت موشک پدافندی افتاده است. او هم به سلسله مراتب خود اطلاع می‌دهد. در سیستم نظامی نمی‌توان صرفا یک خبر را اعلام کرد بلکه باید بررسی شود.

سردار عبداللهی ادامه داد: حدود ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ روز چهارشنبه به ستادکل نیروهای مسلح اطلاع داده شد که این اتفاق محرز شده است که بلافاصله تیم بازرسی توسط ستادکل نیروهای مسلح از عناصر مختلف تشکیل شد، ساعت ۲۰ جمع شدند و تا ساعت ۲۲ شب توجیه شدند و ساعت ۲۲ شب چهارشنبه اعزام شدند.

»»» بیشتر بخوانید: 

احتمال نفوذ و جنگ الکترونیک در سقوط هواپیمای اوکراینی وجود دارد؟ /جزئیاتی مهم از بررسی علت سقوط در ستاد کل نیروهای مسلح

معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: این تیم باید موارد بسیار زیادی را بررسی می کردند و با افراد مختلفی که دخیل بوده اند باید مصاحبه می کردند. این حدود ۳۷ ساعت طول کشید که به جمعه ۲۰ دی ماه رسید. بعدازظهر جمعه گزارش‌های مختلف تجمیع و علت واقعه در حد قابل بررسی محرز شد و ستادکل نیروهای مسلح درخواست جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی را ارائه داد. حدود ساعت ۱۰ شب این جلسه تشکیل شد و تا ساعت ۱۲ شب ادامه پیدا کرد که شنبه صبح نیز این گزارش اعلام شد.

توبیخ، تنزیل درجه و عزل در انتظار خاطیان

معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی برخورد با متخلفین این اتفاق، خاطرنشان کرد: برخورد دو بخش دارد که بخشی مربوط به درون نیروهای مسلح است و با توجه به آیین نامه انضباطی شامل تنزیل درجه، توبیخ و عزل از مسئولیت می‌شود.

وی گفت: در بخشی که جرمی اتفاق افتاده باشد، به سازمان قضائی معرفی می‌شود کما اینکه چند نفر هم تا الان معرفی شدند و نتیجه آن نیز اعلام خواهد شد.

۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342526

برچسب‌ها