ارزیابی پوتین از روند کنفرانس برلین

مهر نوشت: رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس لیبی در برلین گفت: حتی اگر یکی از این طرفین بیانیه امروز را نپذیرد، به کوشش برای حل این مسئله ادامه خواهیم داد.

به گزارش آناتولی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه امروز یکشنبه در حاشیه اجلاس لیبی در برلین در دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود در سخنانی اعلام کرد: حضور نمایندگان طرف‌های درگیر در لیبی در مسکو و ادامه مذاکرات دوجانبه میان آنها دستاورد مهمی است.

رئیس‌جمهوری روسیه در این باره ادامه داد: حتی اگر یکی از این طرفین بیانیه امروز را نپذیرد، به کوشش برای حل این مسئله ادامه خواهیم داد. در استانبول طرف‌های درگیر لیبی را به قبول آتش بس فراخواندیم. آنها نیز پذیرفتند و آتش بس را برقرار و درگیری را متوقف کردند. بر همین اساس، امروز می‌توانیم در اجلاس بین‌المللی برلین حضور بیابیم.

گفتنی است برلین امروز میزبان رهبران و مقامات سیاسی ۱۲ کشور و ۴ شرکت چندملیتی، برای برگزاری کنفرانس لیبی و تلاش برای دستیابی به آتش‌بس پایدار و روندی سیاسی در این کشور است.

این درحالیست که پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس برلین درباره لیبی ساعاتی پیش از سوی رسانه‌ها منتشر شده است.

در پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس برلین که در رسانه‌ها منتشر شده بر ممنوعیت هرگونه اقدام تجاوز کارانه ای که باعث وارد آمدن خسارت به تأسیسات نفتی شود تاکید شده است.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =