اختیارات استان‌ها در حوزه مطبوعات محدود است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع آگهی‌های دولتی، تخصیص یارانه و سهمیه کاغذ مطبوعات را در اختیار معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: این اختیارات در سال‌های اخیر از استان‌ها سلب شده است و تمامی این امور از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور و پورتال معاونت مطبوعاتی انجام می‌گیرد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، جواد کارگران ضمن اعلام این خبر افزود: توزیع آگهی‌های دولتی بر اساس شاخص‌ها و پارامترهایی است که در سامانه مشخص شده و به مواردی از جمله تعداد صفحات نشریه، نظم در انتشار، نوع نشریه شامل روزنامه، ماهنامه و هفته‌نامه و ضریب کیفی نشریات بستگی دارد.

وی، با اشاره به محدودیت آگهی‌های تجاری در استان، تصریح کرد: از آنجا که چهارمحال و بختیاری، استانی غیرصنعتی است و ظرفیت‌های زیادی در این حوزه ندارد، آگهی‌های تبلیغاتی نیز در استان بسیار اندک و محدود است و از بین آگهی‌های موجود در طول سال سهم کمی به همه نشریات تعلق می‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین با تأکید بر اینکه استان، دخالتی در تخصیص یارانه مطبوعات ندارد، افزود: این موضوع نه تنها منجر به نارضایتی مطبوعات و رسانه‌ها شده است بلکه گلایه ما را نیز به دنبال داشته چرا که معتقدیم استان‌ها با اشراف بر فضای مطبوعاتی خود می‌توانند در توزیع این یارانه عملکرد بهتری داشته باشند.

کارگران خاطر نشان کرد: سهمیه کاغذ نیز از طریق خانه مطبوعات استان انجام می‌گیرد و با توجه به نظارتی که در این خصوص انجام شده به همه نشریات سهمیه تعلق گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نشریه سراسری در استان نمایندگی دارد و ۹۰ نشریه محلی مجوز انتشار دریافت کرده است، افزود: نیمی از این تعداد نشریات محلی استان غیرفعال هستند و برخی از نشریات نیز به طور منظم و مستمر چاپ و توزیع نمی‌شوند که این موضوع نیز نیازمند آسیب‌شناسی است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =