۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
بیابانکی: شعر سفارش جامعه به شاعر است

ایبنا نوشت: سعید بیابانکی، شاعر حوزه ادبیات آئینی و پایداری، گفت: شعر سفارش جامعه به شاعر است و در طول زمان بسته به شرایط تاریخی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... جامعه تغییر می‌کند.

سعید بیابانکی در حاشیه بازدید خود از چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان از بالندگی شعر خوزستان و وجود شاعران مطرح و پرآوازه در این استان گفت و تصریح کرد: از قیصر امین‌پور می‌توان به عنوان یکی از شاعران خوب در حوزه ادبیات پایداری نام برد و شعر او یکی از ناب‌ترین اشعار حوزه ادبیات پایداری است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر تصریح کرد: شعر سفارش جامعه به شاعر است و در طول زمان بسته به شرایط تاریخی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... جامعه تغییر می‌کند.

بیابانکی با بیان این که کشور در نقطه ای از نقشه جغرافیایی واقع شده که مورد طمع دشمنان است، عنوان کرد: شعر از دیرباز در روحیه مردم نقش داشته و از تمام هنرهای دیگر کارکرد و تاثیرگذاری بیشتری از خود به جای می‌گذارد.

این پژوهشگر و منتقد ادبی کشور اضافه کرد: مردم امروز کمتر به مطالعه و خواندن کتاب می‌پردازند، باید ابزارهای آشتی مردم با کتاب  فراهم شود و نمایشگاه کتاب هم یکی از این ابزارهاست که می‌تواند کارکرد مثبتی داشته باشد.
۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =