مدیر دفتر نیویورک‌تایمز در بیروت:هکرهای مرتبط با سعودی قصد هک تلفن همراهم را داشتند

فارس نوشت: مدیر دفتر روزنامه «نیویورک‌تایمز» در بیروت اعلام کرد، هکرهای مرتبط با سعودی یک ماه پس از هک تلفن مالک آمازون تلاش کرده‌اند، تلفن همراه وی را نیز هک کنند.

«بن هابارد» (Ben Hubbard) مدیر دفتر روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در بیروت اعلام کرد، افرادی قصد هک تلفن همراه او را داشته‌اند.

وی در صفحه توییتر خود نوشت، هکرهای مرتبط با سعودی تلاش کردند تلفن همراه او را هک کنند و تلاش این هکرها یک ماه پس از آن صورت گرفت که تلفن همراه «جف بزوس» مالک شرکت آمازون هک شده بود.

روزنامه‌های واشنگتن‌پست آمریکا (روزنامه‌ای که خاشقچی برای آن می‌نوشت) و روزنامه گاردین انگلیس دیروز در مطلبی نوشتند که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی با ارسال ویدیوئی از طریق موبایل خود به موبایل مالک آمازون، آن را هک کرده و اطلاعات آن را دزدیده است.

سازمان ملل متحد نیز به فاصله یک روز از انتشار این خبر اعلام کرد که تحقیقاتی در خصوص بررسی این ادعا و احتمال دست داشتن ولی‌عهد سعودی در اعدام‌های فراقانونی را آغاز خواهد کرد.

طبق گزارش گاردین، شخص بن سلمان با ارسال یک پیغام در «واتس اَپ ( WhatsApp) به تلفن بزوس تلفن او را هک کرد؛ پیغامی که ولی‌عهد سعودی ارسال کرده حاوی یک فایل  ویدئویی بوده که در آن یک ویروس مخفی وجود داشت.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =