فضای مناسبی برای حمایت اهالی فرهنگ و هنر گشوده می‌شود

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای حمایت از اهالی قلم و نشر گفت: باور داریم حمایت نباید گلخانه‌ای باشد؛ از این رو تفاهم‌نامه‌ای در راستای حمایت و توسعه اقتصاد فرهنگ و اهالی قلم و نشر با بانک عامل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امضا شد.

به گزارش خبرآنلاین، محسن جوادی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات به عنوان بانک عامل سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل این وزارتخانه به تاکیدات سید عباس صالحی وزیر فرهنگ درباره توجه و توسعه اقتصاد فرهنگ اشاره کرد و گفت: توسعه اقتصاد فرهنگ همواره مد نظر ما بوده و خواهد بود؛ امضای تفاهم نامه با بانک صادرات نیز در همین راستا انجام گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ حرکت های خوب و روبه جلویی صورت گرفته اظهار داشت: تلاش ما در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است تا فضاهای مناسبی برای حمایت و کمک به اهالی فرهنگ و هنر گشوده شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهمنامه در زمینه موضوعاتی مانند وام به اهل قلم نیز به کار گرفته شود.

به گفته جوادی این به آن معناست که ما با حمایت اقتصادی، بتوانیم امکانات و فضاهای لازم را برای اصحاب قلم، اهالی نشر و مولفان فراهم کرده تا با خیال آسوده تر به فعالیت خود برای ادامه حرکت چرخ انتشار نشر کمک شود.

بانک صادرات بانک عامل نمایشگاه کتاب شد

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ادامه بانک صادرات را بانک عامل سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران معرفی و سپس به بخش های مختلف تفاهمنامه منعقده با این بانک اشاره کرد و گفت:‌ تأکید اصلی این تفاهمنامه روی نمایشگاه کتاب تهران نیست، بلکه تلاش ما این است که تمامی نمایشگاههای استانی نیز در طول سال آینده از حمایت های بانک صادرات (بانک عامل) بهره مند شوند تا از این طریق شاهد رونق و تحولات اقتصادی و اجتماعی و رفاهی در حوزه نشر باشیم.

جوادی در عین حال ابراز امیدواری کرد تا با امضای این تفاهمنامه و همکار ی و حمایت بانک عامل بتوانیم راهکارهایی برای همکاری مناسب میان بخش های اقتصادی و فرهنگی به ویژه توزیع مستقیم یارانه های نمایشگاههای کتاب به ویژه تهران به دانشجویان، طلاب ودانشگاهیان و ... ایجاد کنیم.

تاکید بر توسعه فرهنگی کشور

مدیرعامل بانک صادرات نیز در این مراسم امضای تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک عامل(صادرات) با اشاره به سابقه همکاری میان این بانک و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری های فرهنگی به ویژه نمایشگاه کتاب، علاقه این بانک به تداوم آن و توسعه فرهنگی کشور را مورد تاکید قرار داد.

حجت الله صیدی اظهار داشت: به خود می بالیم که این امکان فراهم شده تا در دوره کنونی برپایی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و سایر نمایشگاههای استانی کتاب و... چراغی را در توسعه فرهنگی کشور روشن کنیم.

خدمات رسانی به اهالی قلم و حوزه فرهنگ 

وی خاطرنشان کرد: امکانات بانک صادرات کشورازلحاظ خدمات رسانی در اختیار ناشران، تولید کنندگان، محصولات فرهنگی و مولفان و همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار خواهد گرفت بنابراین تلاش ما این خواهد بود که امکان دسترسی به اهالی قلم را تسهیل و تسریع نمائیم.

مدیرعامل بانک صادرات در عین حال ابراز امیدواری کرد تا خدمات این بانک بتواند در نهایت منجر به ارتقاء فرهنگی جامعه شده و وضعیت دسترسی و علاقه مندی به کتاب و کتابخوانی را نیز فراهم و گامهایی در جهت افزایش سرانه مطالعه در کشور برداشته شود.

ثبت‎نام ناشران برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه (۸ بهمن‎ماهجاری) آغاز خواهد شد.

ناشران متقاضی باید با مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب تهران به آدرس www.tibf.ir نسبت به ثبت‏ نام اقدام کنند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =