۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
افتتاح ۷ سالن تازه در پردیس ملت

در آستانه شروع سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۷ سالن دیگر در پردیس سینمایی ملت، با حضور حسین انتظامی و پیروز حناچی، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم افتتاح سالن‌های جدید پردیس سینمایی ملت که در ایام جشنواره سی و هشتم فیلم فجر، میزبان اهالی رسانه، خبرنگاران و هنرمندان خواهد بود، امروز (دوشنبه ۷ بهمن) با حضور حسین‌ انتظامی، رییس سازمان سینمایی و پیروز حناچی، شهردار تهران برگزار شد. 

هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر در در ابتدای مراسم افتتاحیه سالن‌های پردیس‌ ملت گفت: «پردیس سینما گالری ملت به عنوان سرمایه ملی شروع به فعالیت کرد. این سازه گرافیکی در کشور واقعا بی‌نظیر است در ایام ساخت اولیه سالن ۴ پرده خوب بوده است اما با توجه به گسترش هنر، حیف بود پردیس سینما ملت از این مبحث گسترش و توسعه دور بماند.»

او ادامه داد: «تصمیم گرفتیم با تکثر صندلی و سالنِ بیشتر، خدمات بهتری به مردم کشورمان ارائه دهیم. پردیس سینمایی ملت را از ۱۰۸۵ به ۱۹۰۰ صندلی گسترش دادیم، تا تفرجگاه مناسبی برای مردم چه در تهران و چه دیگر شهرهای کشور باشد.»

میرزاخانی افزود: «البته برنامه‌ریزی برای سالن تئاتر، موسیقی، کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر و حراج هنر تجسمی هم داشته‌ایم که در آینده انشالله افتتاح خواهند شد، همچنین احداث پارکینگ هم در این پردیس داشته‌ایم که این گره بزرگ پردیس بود که رفع شده و احداث پارکینگ به کمک شهردار محترم از مزایای این پردیس است.

در  ادامه این مراسم، همچنین حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی درباره رشد تعداد سینماهای کشور گفت : «در پایان سال ۹۷،  ۳۲۸ سینما، ۵۸۱ سالن سینمایی در کشور و ۱۵۰هزار صندلی داشتیم و تا پایان سال ۹۸ با توجه به پیش‌بینی‌ها، ۳۵۳ سینما، ۶۵۴ سالن سینما یعنی ۱۲ و نیم درصد افزایش و ۱۶۱۷۰۲ صندلی که یعنی ۸ درصد افزایش خواهیم داشت.»

او ادامه داد: «ما در برخی از شهرها همچنان سینما نداریم اما امسال در ۲۲ شهر، کار ساخت سالن را شروع کرده‌ایم که سال بعد به ناوگان سینما اضافه می‌شوند. ما باید فرهنگ خانوادگی به سینما رفتن را گسترش دهیم تا آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.»

حجت‌الاسلام میثم امرودی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیز درباره تاثیر فرهنگ روی مردم گفت: «سینما و هنر می‌تواند سطح ذائقه مردم را بالا ببرد و امنیت مردم را افزایش دهد و موقعیت اجتماعی ما را تضمین کند. آمار بالای سطح خشونت نشان می‌دهد که سینما می‌تواند این آسیب‌ها را مرتفع کند، سینمای فاخر عیار می‌تواند، تمدن‌ساز باشد که در چله انقلاب اسلامی تمرکز بر تمدن‌سازی داشته باشیم.»

او افزود: «بناست سازمان فرهنگی هنری شهرداری، هر ۱۵ روز افتتاحیه مراکز هنری را داشته باشد. حتی در باغ کتاب هم افتتاحیه سالن‌های تئاتر، آمفی‌تئاتر و... خواهیم داشت.»

پیروز حناچی، شهردار تهران هم در مراسم افتتاحیه سالن‌های پردیس سینمایی ملت گفت: «در حال حاضر در آستانه چهارمین دهه پیروزی انقلاب هستیم و امسال قرار بود در جشنواره فیلم فجر به همین مناسبت اقدامات ویژه‌ای انجام شود. ما اگر می‌خواهیم عرصه هنر ارتقا پیدا کند باید عرصه رقابت را توسعه دهیم تا فعالان سینمایی با همدیگر رقابت داشته باشند و هنر و فرهنگ کشور را توسعه دهند.»

شهردار تهران ادامه داد: «البته در سازمان شهرداری هم چند اثر سینمایی که در جهت مدیریت شهری بوده را حمایت کردیم البته همه حمایت‌ها مالی نیست بلکه فراهم آمدن بستر هم جزیی از حمایت‌ها به حساب می‌آید. ما اعتقاد داریم اوقات فراغت مردم ارتباط مستقیمی در بهتر شدن حالشان و کاهش آسیب‌های روحی دارد. باید فضای مناسبی را برای اوقات فراغت مردم چه در حوزه هنر و چه در حوزه شهری داشته باشیم.»

 مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هاشم میرزاخانی (مدیرعامل موسسه تصویر شهر)، همایون اسعدیان (رییس هیات مدیره خانه سینما)، عوامل اجرایی جشنواره فیلم فجر و جمعی از هنرمندان، از حاضرانِ این مراسم بودند. 

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =