عباس عبدی: نتایجی عجیب‌تر از آنچه احمدی‌نژاد انجام داد را تجربه خواهیم کرد/ عرصه‌ای برای بروز آرای خاکستری در انتخابات اسفند وجود ندارد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: این برنامه‌ای که به نام انتخابات در حال رقم خوردن است درواقع یک نوع تسویه حساب با نیروهای قبلی است.

عباس عبدی در بخشی از گفتگو با خبرآنلاین، درباره نتیجه انتخابات اسفند ماه و ترکیب مجلس بعدی گفت: این برنامه‌ای که به نام انتخابات در حال رقم خوردن است درواقع یک نوع تسویه حساب با نیروهای قبلی است. در چنین شرایطی چندان برای‌ آنها اهمیت ندارد که افراد جدید چه کسانی هستند. با این وجود  یک چیز را می‌توانم بگویم و آن اینکه اگر سال ۸۴ یک نیروی جدید پا به میدان گذاشت و خیلی‌ها از حضور آن خوشحال شدند و این مسئله را در زمره موفقیت‌های خود می‌دانستند در سال ۹۲ وقتی عرصه را ترک می‌کرد تبعات آن را دیدند و نتایج ۸ سال حضور این نیروی جدید اعم از انتخابات ۸۸ و مسائل دیگر را به وضوح مشاهده کردند.

»»» مشروح گفتگو با عباس عبدی را بخوانید:

عبدی: امکان‌ تحقق شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه‌ تمومه ماجرا» وجود ندارد

وی افزود: من فکر می‌کنم چنین مجلسی اگر شکل بگیرد یعنی نیروهایی که تصمیم دارند اکثریت مجلس را تشکیل بدهد وارد مجلس بشوند دیگر نیاز به چهار سال نیست تا بفهمند چنین مجلسی چه نتایجی را به بار خواهد آورد بلکه در یک مدت بسیار کوتاهی نتایج عجیبتر از آنچه محموداحمدی‌نژاد به بار آورد را تجربه خواهند کرد.

عبدی هم‌چینن درباره پیش‌بینی خود از رفتار آرای خاکستری در انتخبات پیش رو نیز گفت:‌ آرای خاکستری مربوط به یک نظام انتخاباتی است که دو یا سه قطب داشته باشد و عده‌ای در این میان حیران مانده باشند که باید به کدام طیف رای بدهند این درحالی است که در برنامه اسفند ماه اساسا ما چیزی به این نام نداریم که بخواهیم بگوییم آرای خاکستری شکل خواهد گرفت. در حقیقت تنها یک عده از یک جناح معرفی می‌شوند و افرادی هم به آنها رای می‌دهند در چنین شرایطی دیگر عرصه‌ای برای ظهور و بروز آرای خاکستری وجود ندارد و اساسا کسی در موقعیت خاکستری قرار نمی‌گیرد.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =