افزایش انفجاری قیمت بیت‌کوین/ تاخت و تاز ادامه دارد

قیمت بیت کوین در شب گذشته با رکورد شکنی و فراروی از میانگین قیمت ۲۰۰ روز اخیر درها را برای حرکت به سوی رسیدن به مرز معامله هر بیت کوین به ارزش ۱۰ هزار دلار گشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، آنگونه که به نظر می رسد بیت کوین بهترین ماه ژانویه خود را در چند سال اخیر از نظر افزایش قیمت را ثبت کرده است و به زودی احتمالاً قیمت بیت کوین می‌تواند پنج رقمی شود.

بر اساس شاخص های قیمتی بیت کوین که توسط «کوین دسک» ارائه شده است، در حال حاضر بیت کوین در بالاترین نقطه دامنه قیمتی خود در ماه های اخیر قرار دارد و در حال حاضر به قیمت ۹۳۵۰ دلار نیز معامله می‌شود. این امر به معنای رشد سنگین و ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین از روز یک ژانویه تا بیست و نهم ماه ژانویه است. در روز آغازین ماه ژانویه قیمت بیت کوین ۷ هزار و ۱۶۰ دلار بود و تنها پس از چهار هفته به ۹ هزار و ۳۵۰ دلار رسیده است.

اگر این افزایش قیمت تا ۳۱ ماه ژانویه، یعنی تنها دو روز دیگر با همین سرعت رشد خود را ادامه دهد یا حتی در نقطه‌ی کنونی خود بایستد، بهترین شروع سال جدید میلادی را از سال ۲۰۱۳ تاکنون تجربه خواهد کرد. قیمت بیت کوین در ماه ژانویه سال ۲۰۱۳ رشد ۵۴ درصدی را تجربه کرد.

از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۹ همواره در آغاز سال نو میلادی به شکل دومینو واری ارزش بیت کوین سیری نزولی داشته و در ۵ سال گذشته کاهش قیمت بیت کوین و ماه ژانویه به یکدیگر گره خورده بودند. اما حالا در ژانویه سال ۲۰۲۰ با رشد خیره کننده ارزش بیت کوین و آنالیز داده های تحلیلی که نشان قطعی از عدم سقوط قیمت این رمز ارز دارد، در حال به جا گذاشتن دومین آغاز برتر سال نو میلادی بر تابلو رکورد ها برای خود است.

چرا قیمت بیت کوین به یکباره صعودی شد؟

در هفته آغازین ماه جاری قیمت بیت کوین به پایین ترین حد خود نزدیک شد و به ۶۸۵۰ دلار رسید. اما پس از آن و با بالا گرفتن تنش ها در خاورمیانه و احتمال درگیری نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا و تحولات مربوط به آن ارزش این رمز ارز از روند نزولی شش ماهه خود خارج شد و دوباره به دامنه ۸۰۰۰ دلاری قیمت ها وارد شد.

در همان زمان نیز با بالا گرفتن تنش ها بسیاری از تحلیلگران بازار بیت کوین، این رمز ارز را منطقه امن و سود دهی برای سرمایه گذاری پیش بینی کردند و از رشد احتمالی قیمت بیت کوین در آینده ای نزدیک خبر داده بودند.

البته تنها دلیل افزایش با شیب تند قیمت بیت کوین را تحولات خاورمیانه نمی‌توان دانست. در کنار این امر شیوع ویروس کرونا در چین را نیز میتوان از عوامل تاثیرگذار جدی بر قیمت این رمز ارز نام برد. البته به عقیده برخی از تحلیلگران دلایل دیگری خارج از تحولات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی روز جهان نیز بر این جهش قیمتی تاثیر دارند.

آینده‌ی بازار بیت کوین چه می‌شود؟

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد تاریخ می‌خواهد بارها و بارها خود را تکرار کند؛ نمی‌توان عبور از سد قیمتی ژوئن ۲۰۱۹ را آنچنان دور از تصور دانست. در ژوئن ۲۰۱۹ ارزش بیت کوین به ۱۳ هزار و ۸۰۸ دلار رسید و تحلیلگران بازار بر این عقیده هستند که به هیچ عنوان نمی توان احتمال افزایش و فراروی قیمت بیت کوین از این رکورد را تا ماه می ۲۰۲۰ با قاطعیت رد کرد.

در حال حاضر نمودارهای تکنیکال حرکت قیمت بیت کوین را بالاتر از دامنه مقاومت روانی ۱۰ هزار دلاری نشان می‌دهند.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =