«سرخپوست» چطور با ۶ جایزه، «متری شیش و نیم» را پشت سر گذاشت؟

فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، یکه‌تاز سیزدهمین شب منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بود و ۶ تندیس اصلی این مراسم را به‌دست آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سیزدهمین شب منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران که دیشب (پنجشنبه ۱۰ بهمن) در هتل انقلاب تهران برگزار شد، فیلم‌های «سرخپوست»، «متری شیش و نیم»، «شبی که ماه کامل شد» و «مسخره‌باز»، بیشترین جوایز را به دست آوردند.

فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، ۶ جایزه و تندیس از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین دستاورد فنی و تندیس خلاقیت در بازیگری را به دست آورد. 

فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی، ۳ جایزه و تندیس از جمله بهترین تدوین، بهترین فیلمبرداری و تندیس خلاقیت در بازیگری را دریافت کرد. 

جالب این بود که در رقابت «سرخپوست» و «متری شیش و نیم»، این دو فیلم، دو تندیس فیلمبرداری و خلاقیت در بازیگری را به طور مشترک کسب کردند.

«مسخره‌باز» کار همایون غنی‌زاده، ۳ جایزه و تندیس، شامل بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، تندیس خلاقیت و استعداد درخشان کارگردان و جلوه‌های ویژه را به دست آورد. 

فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار هم ۲ جایزه را از آن خود کرد. بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن، دستاورد این فیلم از شب منتقدان و نویسندگان سینمایی بود.

بیشتر بخوانید:

سه جایزه منتقدان برای نوید محمدزاده، الناز شاکردوست و حامد بهداد

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    این هم فیلم قشنگی بود اما من متری شیش و نیم را بیشتر دوست داشتم. فیلمنامه اش قوی تر بود.