پاکستانی ها در محکومیت معامله شیطانی قرن تظاهرات کردند

ایرنا نوشت: مسلمانان پاکستانی پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن دست به تظاهرات زدند و خشم و نفرت خود را نسبت به زد و بند سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی برای چپاول سرزمین های فلسطین را ابراز کردند.

مردم پاکستان با فراخوانی احزاب و شخصیت های سیاسی و مذهبی امروز پس از اقامه نماز جمعه در همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، تظاهرات کردند. نمازگزاران در شهر «کراچی» مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان علیه طرح صلح ترامپ تجمع کرده و معامله شیطانی قرن را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی، با سردادن شعارهای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی، طرح شیطانی معامله قرن را نقض آشکار حقوق بشر از سوی دولت ترامپ و رژیم نامشروع صهیونیستی دانستند.

تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی را که شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و دعوت از امت اسلامی برای مقابله با طرح های شیطانی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی روی آن نقش بسته بود ،حمل کردند.

معترضان همچنین پرچم آمریکا و رژیم نامشروع اسراییل را در اعتراض به تداوم اشغال سرزمین بیت المقدس و جنایات ضدانسانی علیه فلسطینی ها، به آتش کشیدند.

آنان اعلام کردند که که پاکستانی ها همگام با سایر ملت های اسلامی همواره در کنار برادران و خواهران مسلمان خود در فلسطین بوده و هرگز اقدامات ضدانسانی رژیم اسراییل در کنار آمریکا و برخی از کشورهای عربی منطقه علیه مسلمانان فلسطینی را از یاد نمی برند.

مسئولان حزب جماعت اسلامی و بنیاد حمایت از فلسطین (PFP) در این راهپیمایی از دولت پاکستان خواستند با تعامل با سایر کشورهای اسلامی مواضع روشن خود را در مخالفت و ابراز انزجار از معامله قرن در مجامع بین المللی اعلام کند.

احزاب و گروه‌های مذهبی پاکستان روزهای اخیر همگام با مردم کشورهای مختلف جهان ضمن محکومیت طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، تاکید کردند که توطئه آمریکا با رژیم صهیونیستی برای تقسیم سرزمین‌های اشغالی فلسطین با وحدت و یکپارچگی تمام جهان اسلام به شکست می‌انجامد.

وزارت امور خارجه پاکستان چهارشنبه گذشته در واکنش به اعلام طرح صلح خاورمیانه از جانب آمریکا گفت: دولت پاکستان همچنان از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای پیش از سال ۱۳۴۵ (۱۹۶۷ میلادی) حمایت می کند.

دونالد ترامپ همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

شخصیت های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طرح معامله قرن را کابوسی برای منطقه و دنیا دانست و در واکنشی توییتی به رونمایی و اعلام آن ازسوی رییس جمهوری آمریکا نوشت: این به اصطلاح «چشم‌انداز صلح»، صرفا پروژه خیالی یک بسازبفروش ورشکسته است. ظریف با هشتگ «بیایید برای فلسطینی‌ها متحد شویم» در توییت خود ابراز امیدواری کرد که این زنگ بیدارباش برای همه مسلمانانی باشد که در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اند.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =