بودجه سال ۹۹  شهرداری افزایش ۱۴ درصدی دارد

شهرداری قزوین لایحه بودجه ۹۰۰میلیارد تومانی سال آینده را با ۱۴درصد افزایش به شورای شهر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛  سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین درجلسه  تقدیم لایحه بودجه سال۹۹ در صحن شورای  اسلامی شهر  گفت: بودجه سال۹۹ با هدف دستیابی به شهری با حمل و نقل عمومی روان و پاک، شهری سبز و حافظ محیط زیست، شهری سرزنده با کیفیت زندگی بالا، شهر متعادل و ایمن، شهر و شهرداری هوشمند، شهر رقابت پذیر با درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری و شهری با مدیریت شهری شفاف، تدوین شده است.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی درآمد در مناطق قابل توسعه منطبق با ضوابط طرح‌های جامع و تفصیلی، بازنگری الگوهای جذب سرمایه گذاری در زیرساخت‌های شهری در قالب سازمان سرمایه گذاری و شناسایی طرح‌ها و پروژه‌های برنامه چهارساله و اولویت گذاری آن‌ها از فرصت‌های بودجه سال۹۹ است.
طاهرخانی، کاهش سهم حساب‌های پرداختی در اسناد مالی شهرداری، افزایش تعاملات با دستگاه های دولتی، ظرفیت مبادلات تهاتری و غیرنقد در ضوابط و مقررات شهرداری و دولت و بازپرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر را از دیگر نقاط قوت بودجه سال۹۹ عنوان کرد.
شهردار قزوین، تهدیدات حاکم بر بودجه۹۹ را عدم تناسب منابع شهرداری با لحاظ تنوع درخواست، رشد هزینه‌های نگهداشت شهر در اثر توسعه زیرساخت‌های شهری، شرایط روز اقتصادی ایران و تورم غیر متعارف هزینه‌های عمرانی، کاهش کمک های دولت به شهرداری ها و رکود احتمالی بخش مسکن ذکر کرد.
طاهرخانی خاطرنشان کرد: بودجه سال۹۹ با افزایش ۱۴درصدی نسبت به سال گذشته، ۹هزار میلیارد ریال است که هزینه های جاری با رشد ۱۳درصد، ۲هزار و ششصد و هزینه‌های عمرانی با ۱۴درصد رشد، ۶هزار و چهارصد میلیارد ریال خواهد بود.
شهردار قزوین گفت: در هزینه‌های عمرانی شهرداری قزوین، بودجه سال۹۹ در بهبود محیط شهری ۴۹درصد، حمل و نقل و بهبود عبور و مرور ۱۵درصد، توسعه فضاهای ورزشی، تفریحی و توریستی ۹درصد تاسیسات درآمدزا ۷۳درصد و برنامه ریزی توسعه شهری ۵۶درصد نسبت به بودجه سال۹۸ رشد داشته است.
 به گفته این مقام بلندپایه شهری، بودجه سال۹۹ نسبت به بودجه۹۸ در درآمد ناشی از عوارض عمومی ۶درصد، عوارض اختصاصی ۱۲درصد، بهای خدمات و درآمدهای موسسات غیرانتفاعی شهرداری ۷درصد، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری ۳درصد، اعانات هدایا و دارایی ها ۲۱درصد و سایر منابع تامین اعتبار ۵۰درصد افزایش داشته است.
طاهرخانی خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها ۲۵درصد، سازمان مدیریت آرامستان‌ها ۳۶درصد، سازمان اتوبوسرانی ۵۱درصد، سازمان پایانه‌های مسافربری ۲۱درصد، سازمان زیباسازی ۳۳درصد و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ۴۲درصد در بودجه ۹۹ افزایش داشته است.
شهردار قزوین با تاکید بر اهمیت اقدامات فرهنگی در داشتن شهری توسعه یافته، گفت: بودجه سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری در سال ۹۹، ۷۷درصد رشد دارد.
طاهرخانی همچنین با اشاره به اینکه باغستان سنتی قزوین، یادگار ارزشمندی از گذشتگان است که به مثابه ریه‌های تنفسی شهر قزوین است، از رشد ۱۲۷درصدی بودجه سازمان باغستان‌های سنتی خبر داد.
این مقام بلندپایه شهری گفت: بودجه جاری سال آینده ۲۶۰میلیارد تومان و عمرانی ۶۴۰میلیارد تومان است که ۷۱درصد آن عمرانی و ۲۹درصد جاری است.
سال گذشته بودجه شهرداری ۷۹۰میلیارد تومان بود که امسال این میزان به ۹۰۰میلیارد تومان رسیده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =