۳۵ درصد مدارس استان یزد فرسوده هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به اینکه ۳۵ درصد مدارس دولتی استان یزد فرسوده هستند، گفت: هزار میلیارد تومان برای بازسازی این مدارس نیاز است تا ظرف مدت ۵ سال نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد، جواد ذاکر در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه در سال جاری خیرین در احداث ۳۱ پروژه با مساحت ۳۱ هزار متربع و اعتبار۴۰ میلیارد تومان مشارکت داشته اند، افزود: بالغ بردو هزار خیر مدرسه ساز در استان یزد در این امر خیر مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه سرانه مدارس استان یزد هشت متر مربع است، تاکید کرد: ۲۵ درصد مدارس استان در اختیار مدارس غیردولتی است.
ذاکر با اشاره به اینکه ۳۵ درصد مدارس دولتی استان یزد فرسوده هستند و نیاز به تخریب و بازسازی کامل دارند، تصریح کرد: هزار میلیارد تومان برای بازسازی این مدارس نیاز است تا ظرف مدت ۵ سال نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.
وی افزود: در صورتی که ۵۰ درصد اعتبار لازم از سوی خیرین استان تامین شود مبلغ باقی مانده از منابع دولتی تامین خواهد شد و کار بازسازی این مدارس در اسرع وقت آغاز می شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با بیان اینکه در سال جاری ۱۸ پروژه به بهره برداری رسیده است، گفت: ۱۲ پروژه دیگر نیز تا پایان سال تکمیل و آماده بهره برداری می شود.
ذاکر با بیان اینکه همزمان با دهه فجر امسال ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: ۶ پروژه نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در شهرهای زارچ، یزد و مهریز کلنگ زنی می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه استاندارد سازی مدارس در دستور کار این نهاد قرار گرفته است، گفت: مدارس استان یزد در سال۹۸ با بخاری های نفتی خداحافظی کرده اند و برای این کار اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد تاکید کرد: در دوسال آینده هزار و ۱۵۹ کلاس درس مدارس استان با اعتباری معادل ۳۴ میلیارد تومان با بخاری های گازی نیز خداحافظی خواهند کرد و تمامی کلاس های درس استان از نظر گرمایشی بدون شعله مستقیم گرمایشی می شوند.
ذاکر با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال از خیرین مدرسه ساز در مدارس استان با حضور دانش آموزان تجلیل خواهد شد، افزود: علاوه بر این مراسم دورن مدرسه ای در همه شهرستان ها نیز با برگزاری مراسمی باشکوه از خیرین تجلیل می شود.
وی با بیان اینکه مدیریت سبز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، تاکید کرد: دو پروژه بر اساس ضوابط این طرح در حال اجرا  و ۵ پروژه در دست بررسی و مطالعه است.
ذاکر در پایان از راه اندازی مجموعه آموزشی متشکل از سه مدرسه در یکی از محله های قدیمی شهر یزد خبر داد و گفت: این مدرسه به پاس رشادت های سپهبد سلیمانی به نام ایشان نام گذاری خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =