واکنش سخنگوی قوه قضائیه به رد صلاحیت‌ها به دلیل مسائل مالی و اخلاقی

خبرنگاری درباره سخن سخنگوی شورای نگهبان که گفته برخی از ردصلاحیت‌ها بخاطر مسایل مالی واخلاقی است از سخنگوی قوه قضائیه پرسید قوه قضاییه در این رابطه چه اقدامی کرده است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: برخی موارد نافی صلاحیت است ولی وصف مجرمانه ندارد، همه موارد نافی صلاحیت الزاما وصف مجرمانه ندارد، مثلا اگر نماینده ای مطلع از پروژه های عمرانی میشود و بستگان را به خرید زمین نزدیک آن پروژه تشویق کند، وصف محرمانه ندارد ولی استفاده از رانت اطلاعاتی است و ممکن است نافی صلاحیت نماینده باشد. نماینده طبق قسمی که خورده باید حافظ منافع مردم باشد نه منافع خود و خانواده و اگر کسی ترجیح داد ممکن است نافی صلاحیت او باشد.

او ادامه داد: هر نفی صلاحیتی الزاما عمل مجرمانه نیست، همچنین ما از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان انتظار داریم برخی موارد مطروحه به موقع رصد می‌شد و حتی به نماینده تذکر می داد چه بسا موضوع مختومه می‌شد و کار با ردصلاحیت و سلب صلاحیت‌ نمی انجامید. ما خواهان این هستیم افراد مراعات کنند، ما از ضابطان خواسته ایم بخشی که وصف مجرمانه دارد را برای ما بفرستند تا رسیدگی کنیم.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =