۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کوشنر از پشت به نتانیاهو خنجر زد!

ایسنا نوشت: یک رهبر اسرائیلی و حامی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مشاور ارشد کاخ سفید را به خیانت به نتانیاهو از طریق کند کردن روند الحاق کرانه باختری متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دیوید الهایانی، رئیس شورای "یشا" که سازمانی از شوراهای شهری شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری است و بیش از ۱۵۰ شهرک را مدیریت می‌کند، جارد کوشنر مشاور و داماد رئیس‌جمهوری آمریکا را بابت "گمراه" ساختن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از حمایت او از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه دونالد ترامپ، محکوم کرد.

او به روزنامه واشنگتن پست گفت: کوشنر چاقویی برداشت و آن را در پشت نتانیاهو فرو کرد. کوشنر نخست‌وزیر را گمراه کرد. او همه را گمراه کرد. او از مدت‌ها پیش می‌دانست نتانیاهو می‌خواهد بر دره اردن و شمال بحر المیت اعلام حاکمیت کند. او سال‌ گذشته بارها این را گفت. مردان متشخص اینگونه رفتار نمی‌کنند.

الهایانی در ادامه صحبت‌هایش گفت، کوشنر موجب از دست رفتن انتخابات دوم مارس می‌شود، اگر همین الان نتانیاهو از الحاق شهرک‌ها عقب‌نشینی کند.

این مقام صهیونیستی افزود، یک مقام ارشد آمریکایی به او گفته است که اگر فلسطینی‌ها ظرف ۴۸ ساعت با این طرح موافقت نکنند، اسرائیل اجازه می‌یابد تا بیش از ۳۰ درصد کرانه باختری را الحاق کند. او به واشنگتن پست گفت: اما اتفاقی پس از آن رخ داد؛ آن‌ها نظرشان را عوض کردند.

واشنگتن پست گزارش داد، جارد کوشنر به خبرنگاران و ظاهرا مقام‌های اسرائیلی گفته است که این الحاق باید به بعد از انتخابات اسرائیل و تشکیل دولت جدید در سرزمین‌های اشغالی موکول شود.

پس از دیدار ماه‌ گذشته نتانیاهو و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که طرح معامله قرن رونمایی شد، نخست‌وزیر اسرائیل به خبرنگاران گفت ظرف چند روز در جلسه آتی کابینه مساله الحاق را به رای می‌گذارد اما از زمان بازگشت او از واشنگتن هیچ نشستی برگزار نشده است.

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در ابتدا از نتانیاهو حمایت کرد و گفت، زمانبندی برای رای‌گیری به انتخاب اسرائیل است اما بعد با عقب‌نشینی از صحبت‌هایش گفت مساله الحاق نیازمند تشکیل یک کمیته آمریکایی – اسرائیلی است.

نتانیاهو با سومین انتخابات در یک سال، پس از ناکامی در تشکیل دولت جدید در دو انتخابات قبلی روبروست. او همچنین در پرونده‌های فساد با اعلام جرم مواجه است و احتمال می‌رود با محاکمه علنی روبرو شود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 0
    بالا کشیدن سر زمین اعراب این همه دلقک بازی نمیخواد،این رژیم صهیونیستی نژاد پرست و آدم کش،به غیر از جنایت علیه بشریت چه کار مثبتی داره انجام بده،قربون صبر خالق زمین و هفت آسمان،که به ستمگران نفرین شده خودش وپیامبرش حضرت موسی این همه مهلت میده