۱ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
پکن درباره کرونا، از تهران قدردانی کرد

فارس نوشت: وزارت خارجه چین از حمایت ایران از دولت و مردم این کشور در جنگ با شیوع ویروس کرونا تمجید و قدردانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری خود در روز چهارشنبه تاکید کرد که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اولین وزیر خارجه در میان کشورهای جهان بود که در جنگ چین با ویروس مهلک کرونا به طور عمومی از دولت پکن حمایت کرد. 

وی تاکید کرد که این مساله نشان از تعهد ایران به دوستی با مردم چین است.

به گزارش پایگاه خبری گلوبال تایمز، «هوا چونینگ» در ادامه، از اهدای 3 میلیون ماسک بهداشتی از سوی ایران به چین خبر داده است. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در توئیتی به زبان چینی در صفحه توئیترش با اشاره به تماس تلفنی دیروز (دوشنبه) با «وانگ یی» همتای چینی در پی شیوع ویروس کرونا نوشت: در گفتگوی تلفنی با دوست خوبم، وانگ یی وزیر خارجه چین، از اقدامات موفقیت‌آمیز چین برای مبارزه با بیماری همه‌گیر (کرونا) قدردانی کردم. چین نه تنها از وخیم‌تر شدن وضعیت در داخل این کشور جلوگیری کرد، بلکه مانع از گسترش و شیوع این بیماری همه گیر در دیگر نقاط جهان شد.

ظریف با بیان اینکه ما بهره‌برداری ایالات متحده آمریکا از این خطر را محکوم می‌کنیم، یادآور شد: چین قطعا مسئولیت‌پذیرتر و موفق‌تر از آمریکا در کنترل آنفلوآنزای خوکی در سال ۲۰۰۹ عمل کرده است.

این درحالیست که مقامات چینی طی روزهای گذشته از مواضع مقامات آمریکایی در قبال بحران در چین شدیدا ابراز ناراحتی کرده بودند. 

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از اینکه آمریکا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در حال ایجاد فضای رعب و وحشت است، اعلام کرد واشنگتن هیچ کمکی به پکن نکرده است.

چونینگ در نشست خبری روز دوشنبه خود گفته بود، ایالات متحده به دنبال شیوع ویروس کرونا یک فضای رعب و وحشت ایجاد کرده و به این فضا دامن زده است.

به گفته این مقام چینی، آمریکا به این کشور در مبارزه با کرونا «کمک قابل ملاحظه‌ای» ارائه نکرده است.

چونینگ ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌المللی در خصوص وضعیت ناشی از این ویروس، پاسخ‌ها و قضاوت‌های منطقی، آرام و مبتنی بر علم از خودش نشان بدهد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =